۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84983369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم استان زنجان از نهضت ملی مسکن ۲۶ هزار و ۶۶۸ واحد است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم این استان از نهضت ملی مسکن ۲۶ هزار و ۶۶۸ واحد بوده که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر اسماعیلی روز پنجشنبه در شورای مسکن استان، افزود: در این طرح، 803 واحد بافت فرسوده، سه هزار و ۸۲۰ مسکن روستایی و ۷۰۰ واحد نیروهای مسلح ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به تداوم همکاری های بین بخشی برای تکمیل پروژه های مسکن ملی، افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تلاش می شود پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا، در اسرع وقت تکمیل شده و در سال آینده در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار و ۱۹ واحد مسکونی در حوزه نهضت مسکن ملی استان تعریف شده است، اضافه کرد: این طرح، قرارداد سه جانبه واگذاری گروهی و زمین های ۹۹ ساله را در بر می گیرد که برای خود مالکی نیز سه هزار و ۶۲۶ واحد تعریف شده است.

این مسوول با بیان اینکه پروژه های مسکن در ۲ بخش غرب و شرق زنجان تعریف شده است، اضافه کرد: پروژه های شرق زنجان با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است به طوری که از سال آینده یک جهش در پیشرفت فیزیکی آنها رخ خواهد داد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان با بیان اینکه اسکلت و دیوارکشی بخشی اعظمی از این پروژه ها به زودی به اتمام می رسد و وارد بخش تاسیسات خواهند شد، گفت:البته برخی پروژه ها از نظر تاسیسات پیشرفت خوبی دارد و به زودی با تکمیل شدن به مرحله بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در بخش غرب زنجان نیز حدود ۶ هزار واحد در حال ساخت بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها در حدود ۴۲ درصد است، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه ها در ابتدای سال آغاز شده به همین دلیل پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد: برای بخش بزرگی از تعداد متقاضیان مسکن ملی به تخصیص زمین نیاز داریم و در این خصوص اراضی مختلفی پیش بینی شده که برخی از آنها به نتیجه رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر این استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مازاد بر ۱۵ هزار واحد در حال ساخت به زمین نیاز دارد که در این خصوص اراضی لیل آباد پیشنهاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha