ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری ۵.۵ روز است

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین ذخیره خون هفت روز است، گفت: هم‌اکنون ذخیره خون در استان ۵.۵ روز است.

حسین هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مطلوب بودن وضعیت ذخیره خون استان گفت:هم‌اکنون نیاز بیمارستان‌های استان به فرآورده‌های خونی به طور کامل تامین می‌شود.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون ۳۵۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی به صورت مستمر دریافت‌کننده خون هستند و تامین خون و فرآورده‌های خونی سایر بیماران در دستورکار قرار دارد و تامین خون سالم و تازه نیازمند اهدای مستمر خون است.

هاشمی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۲هزار و ۷۹۵ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند، که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۷۹ نفر موفق به اهدای خون شدند و مابقی به دلیل معافیت پزشکی، حجامت و یا سایر بیماری‌ها و مشکلات از اهدای خون معاف هستند.

وی به پایین بودن میزان استقبال زنان برای اهدای خون درسطح استان اشاره کرد و گفت: تنها ۷۲۵ نفر از اهدا کنندکان خون در استان زنان بودند که از ظرفیت رسانه‌ها، مدارس و سایر ارگان‌ها برای فرهنگسازی در زمینه اهدای خون از طرف زنان استفاده شده است.

هاشمی از کاهش ۳.۸ درصدی اهدای خون در استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال اهدای خون در وضعیت خوب قرار داشت که با شیوع آنفلوانزا و همچنین سرما میزان اهدای خون در استان کاهش پیدا کرد.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: ۱۸ هزار و ۴۷۹ نفر از اهدا کنندگان خون در سالجاری اهداکنندگان مستمر هستند که به طور مستمر 2 بار یا بیشتر در طول سال خون اهدا می‌کنند.

پویش چتر سرخ زندگی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش اهدای خون در فصل پاییز و زمستان، اجرای پویش چتر سرخ زندگی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

وی گفت: این پویش در راستای فرهنگسازی در زمینه اهدای مستمرخون و افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون آغاز شده است و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

هاشمی از استقرار تیم سیار اهدای خون در شهرستان لردگان خبر داد و گفت:هم‌ا کنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان هم مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

به گزارش ایرنا،هم‌اکنون ۳۵۰ بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا ۲ بار خون نیاز دارند که تامین خون مورد نیاز این بیماران و همچنین سایر بیماران بیمارستانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha