گیلان برای توسعه همه جانبه فضای سرمایه‌گذاری تلاش می‌کند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان گیلان برای توسعه همه جانبه فضای سرمایه گذاری تلاش می‌کنند بر ضرورت توجه به توسعه سرمایه‌ گذاری در شهرک‌های صنعتی، احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید با ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری استانداری گیلان، اسدلله عباسی روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به حمایت جدی رئیس جمهور از مقوله تولید و اشتغال در کشور گفت: گیلان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه صنعت بویژه تولیدات دانش بنیان دارد و در سفر آیت الله رئیسی به این استان، توسعه سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی، احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

وی تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال و واحدهای نیمه کاره فاقد تجهیزات، مشخص شدن وضعیت واحدهای تحت تملک بانک ها برای حرکت به سمت تولید، تسهیل در امور و ایجاد فضای سرمایه گذاری، توجه به توسعه شهرکهای صنعتی گیلان (مانند ارائه بسته های ویژه سرمایه گذاری در قالب نحوه واگذاری زمین)، ایجاد شهرکهای صنعتی و حمایتها از مناطق مختلف و احداث تصفیه خانه فاضلاب ها را از جمله مواردی عنوان کرد که باید با جدیت بیشتری در این استان دنبال شود.

عباسی با تاکید بر اینکه شهرکهای صنعتی باید شتاب بیشتری در حمایت از تولید و اشتغال داشته باشند، گفت: با استقرار دولت سیزدهم ۱۸۱ طرح تولیدی ۴۹۵ شغل مستقیم در شهرکهای صنعتی گیلان مجدد راه‌اندازی شد.

توسعه زیرساختها وحمایت از بنگاه های کوچک در دستور کار وزارت صمت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در این دیدار توسعه زیرساختها و حمایت از بنگاه های کوچک را از مواردی دانست که در دستور کار وزارت صمت قرار دارد و گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور بهره برداری شده که نشان می دهد در سال ۱۴۰۱ بخش تولید کشور از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

علی رسولیان دیدگاه گیلان برای تسهیل در رفع موانع و تسریع در فعالیت های تولید، اشتغال و سرمایه گذاری را ستود و عنوان کرد: وزارتخانه صمت با جدیت طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و کوچک دنبال می‌کند و تلاش داریم در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه ای بر حوزه صنعت داشته باشیم.

وی تصریح کرد : گیلان ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۹۳۳ واحد بهره برداردارد و اکنون ۱۶ هزار و ۸۰۳ نفر در این واحدها (طبق پروانه) اشتغال دارند.

وی به تاکیدات رئیس جمهوری و پیگیری های استاندار گیلان برای تخصیص اعتبارات سفر اشاره و ابراز امیدواری کرد: این استان، شاهد توسعه فعالیت های شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha