۷۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری امسال در استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان سمنان گفت: ۷۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان از ابتدای امسال تا کنون صادر شد.

سیده ربابه عمادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارایه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر برای مصرف‌کننده است.
وی با اشاره به این که پروانه‌های صادرشده در صنایع ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و مکانیک و فلزشناسی است، خاطرنشان کرد: هر قدر در زمینه استانداردسازی محصولات و خدمات در جامعه تلاش شود، زمینه رشد اقتصادی مهیا خواهد شد.
عمادی تصریح کرد: ۹۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی از ابتدای امسال تاکنون ابطال، ۲۲۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی تمدید و ۱۶ فقره پروانه اجباری تعلیق شد.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان سمنان با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، خواستار توجه به این مهم از سوی تمام افراد به ویژه واحدهای تولیدی خدماتی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha