۸ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84983715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه از افزایش انتقال نفت به کشورهای آسیایی خبر داد
نیکولای توکارف مدیرعامل شرکت ترانس‌نفت

تهران- ایرنا- نیکولای توکارف مدیرعامل شرکت «ترانس‌نفت» در بحبوحه اعمال محدودیت‌های غرب علیه صادرات انرژی روسیه گفت که انتقال نفت این کشور به آسیا افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، توکارف پنجشنبه شب اظهار کرد: حجم تحویل نفت به منطقه آسیا رشد کرده است و خط لوله ESPO با تمام ظرفیت فعالیت می‌کند.

خط لوله نفت سیبری شرقی-اقیانوس آرام (ESPO) به طول ۴۸۵۷ کیلومتر انتقال نفت خام به کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل ترانس‌نفت تاکید کرد: پروژه‌های راهبردی که طی ۱۵ سال گذشته انجام شده‌اند به متنوع شدن مسیرهای جغرافیایی خطوط لوله ما کمک کرده‌اند. این پروژه‌ها امکان ایجاد ساختار صادراتی منعطف و سریع را برای ما فراهم کرده‌اند و توانسته‌ایم بر مسیرهای جدید بین‌المللی تمرکز کنیم.

توکارف پیشتر گفته بود که صادرات نفت روسیه از طریق خطوط لوله ترانس‌نفت از سال جاری میلادی تاکنون ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ترانس‌نفت یک شرکت دولتی در روسیه و اپراتور خط لوله‌های انتقال نفت است. مدیرعامل این شرکت در حالی از افزایش صادرات نفت خام به کشورهای آسیایی خبر می‌دهد که غرب بدلیل جنگ اوکراین بر خرید نفت از روسیه سقف قیمتی وضع کرده است.

بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ خرید نفت بالای ۶۰ دلار از روسیه ممنوع شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه در واکنش به این اقدام غرب، دستور ممنوعیت فروش نفت به کشورهایی که این سقف قیمت را تعیین کرده‌اند، صادر کرد.

از سوی دیگر، کابینه دولت روسیه در آینده نزدیک در خصوص ممنوعیت فروش فرآورده‌های سوختی به کشورهایی که برای این محصولات تولید شده در این کشور سقف قیمت تعیین کنند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha