پنج‌ هزار مورد بازرسی استاندارد از مراکز عرضه کالا در استان سمنان انجام شد

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل استاندارد استان سمنان گفت: پنج‌هزار و ۹۹۸ فقره بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون انجام شد.

مجید حیدریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح طاها مخفف «طرح اجرای هماهنگ استاندارد» است و براین پایه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰۸ فقره نمونه برداری از بازار استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: طی بازرسی طرح طاها که هدف از آن کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد است، کارشناسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی به واحدهای صنفی مراجعه و در صورت مشاهده کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، اقدام به ردیابی کالای مذکور و در صورت لزوم با واحد خاطی برخورد قانونی می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: هدف از اجرای طرح طاها حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات است و بر اساس برنامه زمانبندی در چندین مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد پیش‌بینی و ابلاغ می‌شود.

کارشناسان استاندارد پنج‌ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه استان سمنان انجام دادند

به گزارش خبرنگار ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

واحدهای غذایی و کشاورزی، شیمی و پتروشیمی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک و واحدهایی مانند بسته‌بندی و سلولزی، نساجی و چرم، مکانیک و فلزشناسی، خودرو، مهندسی پزشکی، اوزان و مقیاس و سلامت، انرژی و محیط زیست از جمله مرکزهایی هستند که در قالب طرح طاها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha