۹ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84983839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهاد امامت جمعه سنگردار جهاد تبیین بوده است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: نهاد امامت جمعه در ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر مقطعی سنگردار جهاد تبیین بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، آیت الله سید احمد خاتمی روز جمعه در دیدار امام جمعه قاین که با حضور معاون و مشاور استاندار خراسان جنوبی انجام شد، به تشریح جایگاه امامت جمعه پرداخت.

وی افزود: ۹٠۹ امام جمعه در کشور روز جمعه مسائل و موضوعات مختلف را برای مردم بیان می‌کنند که این تبیین بسیار تأثیرگذار بوده و می‌بینیم که تخریب علیه این نهاد و امام جمعه، کم نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نهاد نماز جمعه ستون فقرات ولی فقیه است و حرمت این نهاد، حرمت ولی فقیه است.

وی گفت: همه ما موظف به تکریم این نهاد هستیم و امامان جمعه نیز موظف هستند در حفظ حرمت این جایگاه و در خطبه‌های پرمحتوا خواندن و بیان اخبار صادق نهایت توجه را داشته باشند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار قاینات و جمعی از مسوولان نیز در این دیدار حضور داشتند.

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری دیروز وارد مرکز استان شد و پنجشنبه شب در مراسم محوری بزرگداشت ۹ دی و سومین روز تدفین شهدای گمنام در خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، سخنرانی کرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" طی دیروز و امروز در سراسر استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد و آیت الله خاتمی سخنران این مراسم در شهر قاین است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha