۹ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84983844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اینجا مدیران اجرایی همیشه در دسترس هستند

۹ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84983844
اینجا مدیران اجرایی همیشه در دسترس هستند

شهرکرد- ایرنا-ظهر جمعه است، هوای شهرکرد در این روز دی‌ماه تا منفی هفت هشت درجه زیر صفر نیز رسیده است، جمعی از مدیران استان در روز تعطیل در مصلای مرکز استان حضور دارند و رو در رو به مطالبات و سوالات مردم و نمازگزاران پاسخ می‌دهند.

چند نفری پیگیر دریافت تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه هستند، یکی دو نفر نیز در خصوص مسائل و مشکلات محله خود با مدیران حرف می‌زنند، یک نفر هم پیگیر بافت فرسوده شهرکرد است و از مسوولان می‌خواهد مشکلات آن را رفع کنند.

رفته‌رفته تا پخش اذان ظهر به افق شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) دور و بر میزهای خدمت شلوغ می‌شود و برخی‌ها نامه به دست به دنبال محقق شدن مطالبه خود هستند.

به غیر از شهرکرد، در محل اقامه نماز جمعه شهرستان‌های دیگر نیز میز خدمت برپاست، اینجا نیز مثل شهرکرد که استاندار چهارمحال و بختیاری محوریت برپایی میز خدمت است، فرماندار برای پاسخگویی به مطالبات و سوالات نمازگزاران و مردمی که به مصلاها آمده‌اند، محوریت هستند.

به گزارش ایرنا، برپایی میز خدمت با حضور مسوولان ارشد و مدیران استان چهارمحال و بختیاری در میعادگاه نماز جمعه رویدادی است که در امسال برای چندین مرتبه تکرار شده است و این دیدار چهره به چهره با مردم و ارتباط نزدیک با آنها از مصادیق بارز مردمی بودن دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

به عقیده برخی از کارشناسان، کار و خدمت جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها در دولت سیزدهم یک اولویت است که مسوولان ارشد و مدیران چهارمحال و بختیاری نسبت به آن پایبند شده‌اند و آن را دنبال می‌کنند. در واقع ارتباط مستقیم با مردم یکی از مهمترین رویکردهای دولت مردمی سیزدهم به شمار می‌رود.

برخی از کاربران در شبکه اجتماعی پرسیده بودند که چرا این میزهای خدمت در محلات یا مساجد محله‌ها نیز برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد استانداری چهارمحال و بختیاری برای برپایی این میزها در مساجد و محلات نیز برنامه‌ریزی کرده است.

به غیر از میزهای خدمت، نوع دیگری که برای ارتباط مستقیم با مردم در سالجاری ایجاد شده است، راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین و کاروان خدمت است که مدیران به شهرستان‌ها سفر می‌کنند و چهره به چهره با مردم سخن می‌گویند.

سفرهای استانی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان‌های مختلف، دیدارهای مردمی و بررسی مشکلات مردم از نزدیک از مصادیق بارز مردمی بودن دولت سیزدهم به شمار می‌رود و این موضوع در تمامی ارکان دولت از مدیران ارشد تا مدیرانی میانی و پایینی وجود دارد.

از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم تاکنون نه تنها میز خدمت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی فعال شده بلکه مسوولان ارشد و مدیران استانی هر هفته با حضور در میز خدمت برپا شده در مصلاهای نماز جمعه پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم هستند.

این اقدام نه تنها موجب تسریع در خدمت‌رسانی و دسترسی آسان و سریع مردم به مدیران می‌شد، بلکه مسوولان از نزدیک دغدغه‌های مردم را لمس کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از ابتدای انتصاب خود در این استان که بیش از یک سال از آن می‌گذرد بارها به مناطق مختلف این استان به صورت سرزده و یا برنامه‌ریزی شده سفر کرده و از نزدیک نیازهای مردم استان را احصا و برای رفع آن تلاش کرده است.

علاوه‌بر سفرهای استانی و برپایی میز خدمت، حضور مدیران در سامانه سامد نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط نزدیک بین مردم و مسوولان این استان است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری روز جمعه در حاشیه برگزاری میز خدمت در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایی میزخدمت و دیدار چهره به چهره مدیران با مردم از تاکیدات مدیریت ارشد استان و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم است از همین رو طی هفته‌های اخیر این مهم در استان با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.

شهاب قائدی افزود: تاکنون ۵۶ مدیر دستگاه اجرایی طی ۶ هفته اخیر در میز خدمت مردم در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد حاضر شدند و مطالبات و مشکلات مردم را از نزدیک و بدون واسطه پیگیری کردند و در ۲ هفته آینده نیز این برنامه همچنان تداوم دارد.

وی تصریح کرد:روز جمعه ۹ دی نیز استاندار، معاونان و تمامی مدیران ستادی استانداری، فرماندار شهرکرد و مدیرکل کمیته امداد و بهزیستی استان در میز خدمت حاضر شده و پاسخگوی مردم هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: امروز درخواست و مطالبات حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان بررسی و دستور رفع آن صادر شد بنحوی که هریک از مردم که سوال و یا مطالبه‌ای داشته باشند اسامی آنها، کد ملی و شماره تماس آنها گرفته می‌شود و پس از مدتی حل مشکل آنها را پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

قائدی بیشترین مطالبات مردمی در میز خدمت استان را دریافت تسهیلات اعلام کرد و گفت: تمامی این مطالبات پاسخگویی شده و متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نظیر این برنامه در شهرستان‌های استان نیز با حضور مسوولان و مدیران برگزار می‌شود و در این خصوص برنامه‌ریزی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز پیش از این با اشاره به اینکه مردمی بودن اصلی‌ترین راهبرد و سیاست دولت سیزدهم است، گفت: دولت سیزدهم‌ برای شناسایی و رفع مشکلات در کنار مردم است .

غلامعلی حیدری با تاکید بر اینکه کار جهادی در تمامی حوزه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولتمردان به عنوان خدمتگزاران مردم، با تمام قوا و بدون درگیری با حواشی به امور استان رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولتمردان به دنبال خدمت‌رسانی هستند، خاطرنشان کرد: اگرچه عمر مدیریت کوتاه است اما با کار و تلاش جهادی می‌توان در این فرصت محدود اقدامات بزرگی انجام داد که مهمترین آن رفع مشکلات مردم و پاسخگویی مناسب به مطالبات آنهاست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

بالا بودن نرخ بیکاری و نبود فرصت شغلی و همچنین بروز پدیده خشکسالی از مهمترین معضلات چهارمحال و بختیاری در یک دهه اخیر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha