۷۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای سردشت هزینه شد

مهاباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طی ۹ ماه منتهی به آذر امسال، ۷۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های هادی در هشت روستای این شهرستان سردشت هزینه شده است.

جعفر برزگر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هادی شامل جدول گذاری و اجرای آب رو، سنگ فرش، بتن پلاک، اجرای دیوار، زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف طرح هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاهاست، ادامه داد: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی به شمار می‌روند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال مقاوم سازی مسکن روستایی شامل ٣٢٠ واحد مسکونی در سطح روستاها و سه شهر نلاس، میرآباد و ربط شهرستان سردشت با ۶۴٠ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

برزگر یادآور شد: طی سال جاری تعداد ۴۳۷ جلد سند ملکی در روستاهای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط این بنیاد صادر شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر و ۶ دهستان با ۲۲۸ روستای سکنه‌دار است و با کشور عراق مرز مشترک به طول ۱۰۰ کیلومتر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha