کولیوند: باید برای رساندن تعداد داوطلبان هلال احمر به ۱۰ میلیون نفر برنامه‌ریزی کنیم

اردبیل- ایرنا-رئیس جمعیت هلال احمر کشور از تدوین سند تحول دیجیتال هلال احمر خبر داد و گفت: باید برای رساندن تعداد داوطلبان به ۱۰ میلیون نفر برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیرحسین کولیوند که به استان اردبیل سفر کرده است، روز جمعه در نشست با معاونان و مدیران جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد:تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر ۲ میلیون نفر است و باید برای رساندن این تعداد به ۱۰ میلیون نفر برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه امسال باید به جذب نیروی داوطلب اقدام کرده و سال آینده آنها را ساماندهی کنیم، افزود: باید تلاش کنیم در هر مدرسه یک کانون دانش آموزی راه اندازی کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی برنامه ریزی می‌کنیم، تصریح کرد: با این خریدها، تقریبا تا ۱۰ سال آینده از خرید خودروی امدادی و آمبولانس بی‌نیاز می‌شویم.

کولیوند همچنین گفت: جمعیت هلال احمر از تحول دیجیتالی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین عقب مانده و درصدد هستیم سند تحول دیجیتال در هلال احمر را تدوین کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه از تدوین سند تحول اقتصادی هلال احمر خبر داد و گفت: در قالب این سند در بخش تولید ثروت و خلق سرمایه هدف‌گذاری مشخصی شده و برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی سرمایه اجتماعی جمعت هلال احمر را قابل تحسین دانست و گفت: مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد خوبی دارند و نگاه مسئولان هم به جمعیت مثبت است که این موفقیت ناشی از تلاش‌های فعالان این حوزه است.

کولیوند با بیان اینکه رضایتمندی امدادگران و همکاران انرژی‌بخش است، افزود: تلاش برای ثبات شغلی و ارتقای معیشت کارکنان و خانواده‌های آنان از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از جذب تعداد قابل توجهی داوطلب جمعیت هلال احمر تا پایان سال خبر داد و گفت: پس از جذب، آموزش داوطلبان آغاز می‌شود تا سال بعد در هلال احمر مشغول به فعالیت شوند.

کولیوند بر آموزش همگانی، تخصصی و مهارت افزایی در مساجد و محله‌ها تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده، ارتباط گسترده‌تر با دستگاه‌ها و صلیب سرخ جهانی را در دستور کار داریم بطوریکه با کمک خیرین ایرانی و امارات تا سال آینده ۹۰۰ دستگاه اعم از ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و۶۰۰ خودروی نجات تامین خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره تامین تجهیزات انفرادی و نجات برای پایگاه های هلال احمر گفت: تجهیزات انفرادی و نجات از منابع بودجه به همراه کمک‌های دبیرکل صلیب سرخ، برای سازمان امداد و نجات تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به اردبیل افزود: هفته جاری یکی از همکاران هلال احمر جان خود را در مسیر خدمت از دست داد و بر خود وظیفه دانستم تا در منزل این امدادگر فقید حضور یافته و همچنین از مصدومان حادثه هم عیادت کنیم.

حمید قویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در این نشست یکی از مشکلات جمعیت هلال احمر استان را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: از ۲۵۰ نفر پرسنل استان، ۱۵۹ نفر تصدی پست دارد و تا عید نوروز ۱۱ نفر بازنشسته می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده عضو مجمع جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: برنامه ریزی، نیروی انسانی، ابزار و اعتبارات مسائل مهم جمعیت هلال احمر است.

وی بیان کرد: بیمه امدادگران اقدام خوبی بود و انگیزه امدادگران را بالا می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha