۹ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 84984077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلزار شهدای قیام ۱۰ دی ۵۷ ورامین گلباران شد/ تقدیر از جانبازان پاکدشت

ورامین- ایرنا- در آستانه سالروز قیام ۱۰ دی مردم ورامین، گلزار شهدای این قیام خونین که در آن سه تن ازجوانان این دیار به شهادت رسیدند، با حضور مردم و مسوولان شهرستان گلباران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجو و ولایت مدار شهرستان ورامین پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه و حضور در راهپیمایی سالروز حماسه نهم دی، با حضور در بقعه شاه حسین محل دفن شهیدان حسن کریمی و محمدحسن شیرازی دو نفر از شهدای قیام خونین ۱۰ دی ۵۷ ورامین، را گلباران کرده و با گلاب شستشو دادند.

پیکر شهید مسعود میرزایی دیگر شهید این قیام در صحن امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ورامین به خاک سپرده شده است.

مردم ورامین که در طول مسیر با سردادن شعارهای ضد استکباری، انزجار خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل جنایتکار ابراز داشتند، بر مزار شهدای قیام دهم دیماه سال ۵۷ حضور یافته و بر ادامه راه شهدا در حراست از آرمان‌های انقلاب و حریم ولایت فقیه تأکید کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مظلوم قیام دهم دیماه مسیر را برای پیروزی انقلاب اسلامی هموار کرده و نام خود را در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی جاودانه ساختند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: مردم شهرستان ورامین در طول مبارزات انقلابی با قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ و دهم دیماه سال ۵۷ همواره ثابت کرده‌اند که در دفاع از مرجعیت و ولایت تا پای جان ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند که دشمنان انقلاب و فتنه‌گران آسیبی به این نظام الهی وارد کنند.

وی اظهار داشت: نهم و دهم دیماه یاد آور حماسه هایی عظیم در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرجعیت شیعه است چراکه در دهم دی ماه سال ۵۷ با تقدیم جان جوانان خویش و در نهم دیماه سال ۸۸ با کفن پوش شدن و حرکت به سمت تهران، ولایت مداری خویش را ثابت کردند و قطعا هر جا که نظام به وجود مردم نیاز دارد، مردم ورامین در صف نخست قرار دارند.

به گزارش ایرنا، در قیام دهم دیماه سال ۵۷ مردم ورامین محمد حسین شیرازی، حسن کریمی، مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی که در راهپیمایی اعتراضی مردم حضور داشتند مورد اصابت گلوله های نیروهای ستم شاهی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

گلزار شهدای قیام ۱۰ دی ۵۷ ورامین گلباران شد/ تقدیر از جانبازان پاکدشت

دو جانباز حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ شهرستان پاکدشت تقدیر شدند

همچنین در خبری دیگر از جنوب شرق استان تهران، همزمان با سالروز حماسه نهم دیماه سال ۸۸، مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت از محمد کریمی و محمد لطفی دو نفر از شهروندان پاکدشتی که در مقابله با فتنه گران به افتخار جانبازی نائل آمدند، تقدیر کردند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: ملت ایران در نهم دی ماه سال ۸۸ حماسه‌ای جاوید و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب آفریدن و در حرکتی خودجوش و عاشورایی که برگرفته از تعهد دینی و مکتبی آنان بود و با درایت، مدیریت و بصیرت رهبرفرزانه‌ی انقلاب توطئه فتنه‌گران را خنثی کردند.

فرهاد بشیری افزود: مردم ایران اسلامی در دیماه سال ۸۸ با بصیرت ولایی خود ثابت کردند که هیچگاه اسیر توطئه و فتنه دشمنان نمی‌شوند و با حضور به هنگام و خلق حماسه‌ای عظیم، دشمنان قسم خورده انقلاب را از ضربه زدن به این نظام الهی مأیوس می‌کنند.

وی اظهار داشت: نهم دیماه ۸۸ حماسه‌ای است که ثابت کرد ملت ایران همواره پیرو ولایت فقیه بوده و خواهند بود و از بصیرت لازم برای شناسایی دوست از دشمن را برخوردارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حماسی زنان و مردان ایران اسلامی باعث شد تا غبار فتنه زوده و حق از باطل شناخته شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha