لازمه مقابله با استکبار داشتن روحیه انقلابی است 

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: لازمه مقابله با زیاده خواهی های دشمنان داشتن روحیه انقلابی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه جمعه در آیین گرامیداشت یوم الله ۹ دی که با یاد و خاطره سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم در محل مصلی نمازجمعه ساری برگزار شد، افزود: بصیرت باید با اقناع و با انتخاب درست همراه باشد تا منتج به نتایج مطلوب شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است سال آینده برگزار شود، اظهار داشت: در انتخابات سال آینده مردم باید با استفاده از سرمایه بصیرت، افرادی را روانه خانه ملت کنند که وفادار به انقلاب و نظام باشند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید افرادی را بعنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که انقلابی و دغدغه انقلاب را داشته باشند و تقابل با استکبار جهانی برای آنها یک اصل باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه خط سازش با غرب در تقابل با روحیه انقلابی است، تصریح کرد: تمام مشکلات در چند دهه اخیر در کشورمان به خاطر وجود گفتمان و خط فکری سازش با غرب است.

آیت الله لائینی با بیان اینکه روحیه انقلاب با استکبار سازش ندارد، گفت: اگر در تقابل با استکبار باید هزینه هایی پرداخت کنیم اما هزینه هایی که در سازش با استکبار می پردازیم به مراتب بیش از تقابل با استکبار است.
وی گفت: افرادی که روانه خانه ملت می شوند باید مومن، متدین و از سلامت اخلاقی دینی سیاسی و مالی برخوردار باشند و خط انقلابی و مشی انقلابی را تعقیب کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، انتخاب مراجع تقلید را بعنوان دیگر رویداد مهم کشور در سال آینده ذکر کرد و گفت: مراجع تقلید فعلی با بصیرت، انقلابی و مدافع ارزش های انقلاب هستند و اگر در برخی مواقع نیز سکوت کردند اما با درایت از مسایل گذشتند.
آیت الله لائینی افزود: انتخاب مراجع تقلید برای دوره بعد و انتقال مرجعیت از یک نسلی به نسل دیگر یکی از مسایل جامعه شیعی بوده است و در زمان غیبت امام زمان(عج) با هدایت امام عصر به مراجع سالم سپرده شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به اهمیت مرجعیت پی برده است، گفت: دشمنان در تلاشند تا مرجعیتی را تربیت کنند تا نسبت به سیاست و انقلاب بی تفاوت باشند.

وی افزود: دشمن می خواهد مرجعیت در تقابل با ولایت فقیه و یا نسبت به آن بی تفاوت باشد که البته هر دو مقوله خطرناک است.

لازمه مقابله با استکبار داشتن روحیه انقلابی است 
عنوان

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی افراد در تلاشند که مرجعیت به نجف منتقل شود، افزود: این در حالیست که مرجعیت نجف معتقد است که مقر و جایگاه مرجعیت باید در قم و در ایران باشد.

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه مرجعیت باید همراه با ولایت و حامی نظام باشد، گفت که مردم آزاد هستند هر مرجعی را انتخاب کنند هر چند که بیشتر مردم مقلد رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید فعلی نیز انقلابی و همراه با انقلاب هستند، افزود: مردم باید در انتخاب مراجع آینده بسیار هوشیار باشند.

وی ادامه داد: دشمنان و استکبار در تلاشند مراجعی را تربیت و به مردم معرفی کنند که انقلاب را قبول ندارند.

وی به مردم توصیه کرد در انتخاب مراجع تقلید از افراد با تجربه مشاوره بگیرند و از بصیرتشان استفاده کنند.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تهرانی مقدم را نماد بصیرت و آزادیخواهی برای همگان توصیف کرد.

در پایان این آیین، قطعنامه ای در جهت مقابله با توطئه های دشمنان و همچنین در حمایت از نظام اسلامی قرائت شد که با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha