وعده شولتز به رهایی آلمان از وابستگی به گاز روسیه و کمک به اوکراین

تهران – ایرنا – اولاف شولتز صدراعظم آلمان در پیامی به مناسبت سال نوی میلادی با بیان اینکه این کشور در سال جدید میلادی رهایی از وابستگی به گاز روسیه را جشن می‌گیرد و کمک به اوکراین را ادامه می‌دهد، از مردم خواست در سال جدید به صرفه‌جویی در انرژی ادامه دهند.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، پیام تلویزیونی شولتز در سال نو که متن آن توسط دفتر وی قبل از پخش آن، جمعه شب منتشر شد، بر تأثیرات جنگ روسیه و اوکراین و تلاش‌های دولت وی برای کاهش اثرات این جنگ بر مردم آلمان متمرکز بود.

وی افزود، "سال ۲۰۲۲ صرفاً سال جنگ، رنج و نگرانی نبود. اوکراینی‌ها از میهن خود دفاع می‌کنند؛ البته تا حدی به لطف و کمک ما، و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد. " آلمان طی ماه‌های اخیر تجهیزات نظامی و کمک مالی هنگفتی به اوکراین کرده است.

شولتز اضافه کرد که اتحادیه اروپا و ناتو بیش از همیشه با هم متحد شده‌اند.

وی گفت: «ما در آلمان وقتی روسیه گاز را در تابستان امسال قطع کرد سر فرود نیاوردیم، زیرا با باج‌گیری کنار نمی‌آییم».

روسیه که بیش از نیمی از مصرف گاز طبیعی آلمان را تامین می‌کرد، از اوایل شهریور هیچ گازی به آلمان تحویل نداده است.

آلمان پس از آغاز جنگ اوکراین، تلاش خود را برای ذخیره گاز و تنوع بخشیدن به منابع خود و ساخت پایانه‌های گاز طبیعی مایع را آغاز کرد که اولین آن دو هفته پیش افتتاح شد.

شولتز گفت: «با این تلاش‌ها، ما کشورمان و اروپا را برای بلندمدت از گاز روسیه مستقل می‌کنیم. به لطف تأسیسات ذخیره سازی گاز و تلاش مشترکی که برای صرفه ‌جویی در انرژی در ماه‌های اخیر انجام داده‌ایم، در حال پشت سر گذاشتن این زمستان هستیم.»

وی اظهار داشت: «این موضوع در ماه‌های آینده جزو اولویت‌های دولت باقی خواهد ماند.»

شولتز همچنین با اشاره به بسته‌های مختلف دولت برای کاهش اثرات افزایش قیمت انرژی گفت، نرخ تورم سالانه آلمان در حال حاضر ۱۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha