بارش‌های پاییزی در استان کرمانشاه ۴۴ درصد کاهش یافت

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میزان متوسط بارندگی در استان در سه ماه پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافت.

«سعید قاسمی» روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش ۳۷/۴ میلی‌متری بارش ها اظهار کرد: در سه ماهه پاییز امسال به طور متوسط تنها ۴۸.۳ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۵.۷ میلی‌متر بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۶۶ درصدی بارش های پاییز امسال در مقایسه با بلندمدت ادامه داد: میزان بارندگی های پاییز امسال در استان نیز در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۹۴ میلی متر کاهش نشان می دهد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه تاکید کرد: این آمار با بررسی بارش های ۱۶ ایستگاه هواشناسی اصلی استان استخراج شده است.

قاسمی افزود: میزان بارش ها در شهرستان کرمانشاه نیز در پاییز امسال با ۴۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۵ میلی متر است در حالی که این میزان در سال گذشته ۷۶.۲ میلی متر به ثبت رسیده بود.

وی اضافه کرد: بارش های پاییزی در شهرستان کرمانشاه نیز در مقایسه با میانگین بلندمدت سال گذشته که ۱۴۲.۲ میلی متر است ۶۶ درصد کاهش یافته است.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در پاییز امسال شهرستان پاوه با مجموع ۱۱۶.۲ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته و شهرستان کنگاور نیز با ۲۰ میلی متر دارای کمترین بارش بوده است.

به گزارش ایرنا، هرچند که کارشناسان اعلام کرده اند میزان بارندگی در زمستان امسال و حتی فروردین سال آینده امیدوارکننده است اما این میزان جبران کاهش بارندگی ها را نخواهد کرد.

اداره‌ کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha