دریافت تسهیلات و اشتغال بیشترین درخواست شهروندان مازندرانی در سامانه سامد

ساری - ایرنا - بررسی آماری گزارش عملکردی آذرماه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران نشان می‌دهد که دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با ۳۸، اشتغال با ۳۷ و کمک مالی با ۲۱ مورد به ترتیب بیشترین درخواست شهروندان مازندرانی در سامانه سامد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار موارد ثبت شده در سامانه سامد مازندران در آذرماه امسال را ۲۷۴ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۱ درصد پیام های دریافت شده از طریق تلفن ۱۱۱، ۳۹ درصد مربوط به مراسم و ۹ درصد نیز از طریق مراجعه مراجعه حضوری بوده است.
اسماعیل مهرافزا اظهار داشت: پس از تسهیلات قرض‌الحسنه، اشتغال و کمک مالی برای امرار معاش، بیشترین درخواست ها مربوط به تسهیلات خوداشتغالی، وام بانکی و عملکرد مدیر هر کدام با هشت مورد، موافقت اصولی مجوز یا پروانه با هفت مورد، امکانات رفاهی و تفریحی در روستاها با ۶ مورد و آبرسانی با پنج مورد و کمترین درخواست ها نیز مربوط به طرح اقدام ملی مسکن، مشکلات خانواده شهدا و جانبازان و واگذاری زمین هر کدام با چهار مورد دامداری و گاوداری، آب آشامیدنی و کنتور آب نیز هر کدام با سه مورد بوده است.
وی با بیان اینکه موارد ثبتی با نحوه دریافت مراسم مربوط به حضور استاندار در برخی از شهرستان ها برای بازدید و افتتاح طرح بود که در سامانه ثبت شده است، گفت: در آذرماه امسال ۲ هزار و ۴۶۰ تماس از طریق سامانه ۱۱۱ دریافت شد که به غیر از ۱۴۱ مورد ثبت شده، بقیه تماس ها برای پیگیری بوده است.
وی همچنین از موافقت اصولی مجوز یا پراوه تاسیس، افزایش قیمت آهن آلات و مصالح، شرایط دریافت تسهعیلات و سوخت رسانی نفت یا گازوئیل هر کدام با ۲ مورد بعنوان بیشترین موضوعات ثبت شده با ماهیت شکایت در سامانه سامد ذکرکرد و افزود: کمترین شکایت مطرح شده توسط شهروندان در این سامانه نیز مربوط به اشتغال، وام بانکی، ایجاد نارضایتی در بین مرد، مطالبات معوقه بازنشستاگن، انتصاب و عزل مدیران، حجاب، رابطه کارگر و کارفرما و سهمیه آرد نیز هر کدام یا یک مورد بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران خاطرنشان کرد که ثبت موضوع سوخت رسانی نفت یا گازوئیل با ماهیت شکایت مربوط به کمبود گاز مایع مورد استفاده عایق کاران و ایزوگام کاران و همچنین افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی مربوط به افزایش قیمت یونولیت ساختمانی بود که در آذرماه مطرح و در سامانه سامد به ثبت رسید.
مهرافزا گفت: بیشتر موارد دریافتی مربوط به شهرستان ساری با ۸۱ مورد ثبتی است و شهرستان های نکا و نوشهر به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند و آمار موارد ثبتی مربوط به حضور استاندار برای بازدید و افتتاح طرح ها در این شهرستان ها بوده است.
وی از نیروی انتظامی استان، روابط عمومی استانداری، بانک های قرض الحسنه مهر استان، فرمانداری عباس آباد، تامین اجتماعی نیروهای مسلح، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بانک های ملی استان، دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری، نیروگاه شهید سلیمی نکا، اداره کل حراست استانداری، مدیریت شعب بانک صادرات استان، معاونت توسعه و مدیریت استانداری، فرمانداری قائم شهر، صدا و سیمای مرکز استان، سازمان تعاون روستایی، منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر، اداره کل بازرسی استان، فرمانداری تنکابن، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری نوشهر، اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان، شرکت سهامی بیمه ایران، فرمانداری نکا، صندوق بازنشستگی استان و دانشگاه فنی مهندسی بابل بعنوان دستگاه هایی نام برد که دارای بیشترین درصد درخواست های مردمی در دست اقدام را به خود اختصاص داه اند.
سامانه سامد به عنوان یک راه ارتباطی میان مردم و مسئولان عمل می کند و توانست در این مدت فعالیت عملکرد و بازخورد خوبی داشته باشد. مردم می توانند از طریق تلفن ثابت و همراه با شماره گیری ۱۱۱ و به صورت کاملا رایگان با مدیر مربوطه بدون واسطه گفت و گوی تلفنی داشته باشند.

بر اساس برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده مدیران به مرکز سامد فراخوانده می شوند و در مدت حضورشان به تماس های تلفنی مردم پاسخ می دهند و پس از پایان تماس نیز کد رهگیری به تماس گیرندگان داده می شود تا نتیجه گفت و گو با مدیران در سامانه سامد را پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha