۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84984512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا: تغییر هویت شهر قدس پذیرفتنی نیست

تهران-ایرنا- روسای نمایندگی های اتحادیه اروپا در شهر اشغالی قدس و شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن با صدور بیانیه ای نگرانی خود را از تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت دینی شهر قدس و بخش قدیمی آن را ابراز کرده و بر لزوم حفظ جایگاه ویژه این شهر تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطین (وفا)، روسای نمایندگی های اتحادیه اروپا در بیانیه خود خواهان حفظ وضع موجود شهر و اماکن مقدس در قدس از جمله اماکن مسیحی شدند.

این بیانیه اقدام نهادهای فعال رژیم صهیونیستی در حوزه شهرک‌سازی برای تصرف یک ملک متعلق به کلیسای ارتدوکس را محکومر و بر «لزوم حفظ جایگاه ویژه شهربیت المقدس و همچنین هویت بخش قدیمی آن» تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در بیست و هفتم دسامبر، اعضای تشکل شهرک‌سازی "العاد" با حمایت پلیس اسرائیل، ملکی را در منطقه وادی حلوه در ناحیه سلوان در شهر قدس تصرف کردند که کلیسای ارتدوکس برای دهه‌های متوالی آن را به یک مستاجر در قدس اجاره داده بود.

بیانیه اتحادیه اروپا خواهان "توقف اقدامات (رژیم صهیونیستی) برای تصرف اموال کلیساهای مسیحی" شد و این روند را "تهدیدی جدی برای همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان توحیدی در شهر قدس" دانست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha