۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه ۲ هزار نفری اسفراین اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به خراسان شمالی برای تکمیل ورزشگاه ۲ هزار نفری این شهرستان اختصاص یافت.

امان الله حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا و ۱۶ هزار و ۶۰ متر مربع محوطه از سال ۸۹ آغاز شده بود که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آغاز ساخت این ورزشگاه هزینه شده است و به دلیل نبود اعتبار در بلاتکلیفی به سر می برد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: این میزان از اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ به این طرح ورزشی اختصاص می یابد و جوانان این خطه بعد از سال ها از یک مکان ورزشی مجهز بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، حدود ۹۰ طرح ورزشی نیمه تمام در این استان وجود دارد که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش کلنگ زنی شده‌اند، طرح‌هایی که براساس برآوردهای مالی روز، چند صد میلیارد تومان بودجه برای تکمیل نیاز دارد.

براساس اعلام اداره کل ورزش و امورجوانان استان، اینک حدود ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در این خطه وجود دارد.

همچنین براساس آخرین آمارها، میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha