تولید ۱۷ درصد سهمیه گوشت قراردادی کشور بر عهده خراسان رضوی قرار گرفت

مشهد-ایرنا- مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت:تولید ۱۷ درصد سهمیه گوشت قراردادی کشور در قالب اعطای نهاده بر عهده دامداران عشایر این استان قرار گرفت.

محمدحسین جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: طرح تولید گوشت قراردادی با هدف حمایت از عشایر در کشور طبق ابلاغ انجام شده از امروز دهم دی ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد:در قالب این طرح به ازای هر راس دام ۴۶ هزار و ۷۵۰ گرم نهاده شامل ذرت، کنجاله سویا و جو تحویل عشایر طرف قرارداد می شود و عشایر متعهد می شوند در برابر این دریافتی بعد از مدت چهار ماه، گوشت دام خود را به قیمت روز بازار تحویل اداره کل امور پشتیبانی امور دام دهند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی با بیان این که در کل کشور ۳۰۰ هزار راس دام بدین منظور در نظر گرفته شده است گفت:طبق توافق انجام شده، سهمیه خراسان رضوی از این شمار، ۵۰ هزار راس تعیین شده است که در صورت استقبال عشایر، امکان افزایش این میزان تا ۶۵ هزار راس وجود دارد.

محمد حسین جعفری افزود: این طرح با ابلاغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی و با هدف حمایت از عشایر دامدار و نیز تامین گوشت مورد نیاز و با هماهنگی اداره کل پشتیبانی امور دام اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با رایزنی تلاش می شود تا مدت زمان تحویل گوشت را از چهار ماه به ۶ ماه افزایش دهیم.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: در هماهنگی با اتحادیه عشایر استان خراسان رضوی قرار شده است که این میزان نهاده تحویلی بابت هر دام به عشایر برای اثرگذاری بهتر در پروراندن دام به کنستانتره تبدیل شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

هم اکنون هشت هزار و ۲۰۰ خانوار در خراسان رضوی، زندگی عشایری دارند که دارای ۹۳۶ هزار راس دام هستند که یک دهم جمعیت دامی خراسان رضوی را تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha