۸۷۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت از اراضی زراعی و باغی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۸۷۶ مورد تغییر کاربری در اراضی این استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۸۴ فقره در اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری و ۵۵ فقره به احکام قطعی تخریب و قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز منجر شد.

سرهنگ یوسف باقری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی شده در اراضی زراعی و باغی استان در سالجاری مربوط به شهرستان سامان با ۲۲۵ مورد بوده است که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ تاکنون ۶۶ مورد از این سازه‌های غیرمجاز با دستور مقام قضایی تخریب شده است.

وی ادامه داد: پس از آن در شهرستان بروجن نیز ۱۷۴ مورد و در شهرستان شهرکرد ۱۶۲ مورد، شهرستان خانمیرزا ۱۵۲ مورد، شهرستان لردگان ۶۰ مورد، کوهرنگ ۴۳ مورد، اردل ۱۳ مورد، فارسان هشت و شهرستان بن نیز ۲ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی زراعی و باغی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای دستورات تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تصریح کرد: طبق این قانون، جهادکشاورزی با دریافت دستور قضایی و حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی می‌تواند نسبت به تخریب سازه‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی اقدام کند که در سالجاری در شهرستان شهرکرد ۷۰ مورد، در شهرستان بروجن ۱۱۴ مورد، شهرستان لردگان ۱۲ مورد، اردل ۴۲ مورد، کیار ۱۵ مورد و خانمیرزا ۶۵ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اجرا شده است.

باقری تامین امنیت غذایی را از مهمترین اهداف وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: لازمه تحقق این مهم حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی ارائه نکردن خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان را از مهمترین عوامل بازدارنده در این خصوص عنوان کرد و افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست می‌شود تا قبل از ارائه هرگونه خدماتی به این گونه ساخت‌وسازها از ادارات جهادکشاورزی شهرستان‌ها استعلام بگیرند.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha