۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84984570
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تصویب رشته جدید کاردانی فنی برنامه‌سازی بازی در دانشگاه علمی کاربردی

تهران- ایرنا- سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره کاردانی فنی برنامه‌سازی بازی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده روز شنبه افزود: دانش آموختگان این رشته طی فرآیند آموزشی، مهارت‌ها و شایستگی هایی نظیر ساخت بازی‌های دیجیتال و رسانه های تعاملی با به کارگیری زبان های برنامه نویسی، آزمایش بازی، ساخت بازی با سطح و معماری مناسب دارای نور و جلوه های ویژه به کارگیری موتورهای بازی، اسکریپت نویسی، به کارگیری گرافیک کامپیوتری، صداگذاری و ساخت جلوه های ویژه برای بازی و برخط سازی بازی را کسب می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی از جمله تولید کننده بازی، تکنسین توسعه دهنده بازی و برنامه نویس بازی را احراز کنند.

تصویب رشته جدید کاردانی فنی برنامه‌سازی بازی در دانشگاه علمی کاربردی

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی ادامه داد: این دوره برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می شود و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.

جمالزاده اظهار داشت: ارائه دروسی نظیر طراحی و توسعه بازی، ابزارهای طراحی گرافیکی، صداسازی و تصویرسازی دیجیتال، آزمون بازی های یارانه ای (Game Testing)، موتورهای بازی (Unity/Unreal Engine)، به‌کارگیری ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری VR/AR در بازی‌سازی، روش های مدل سازی گرافیکی و جلوه های ویژه در کنار ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ به همراه مدرسان و خبرگان باتجربه در این حوزه شغلی، زمینه های توانمندسازی دانشجویان را فراهم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha