تکمیل طرح‌های نیمه تمام محور جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان است

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تجلیل از خیران مدرسه‌ساز طی یک‌سال گذشته محور بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین قزوینیان روز شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز چهاردهم دی ماه برگزار می‌شود، ابراز داشت: خیران ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعهد کردند که از این مقدار ۶۹ درصد تعهد با میزان ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان محقق شد.

وی ادامه داد: ۹۱ طرح از سوی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در دست ساخت است که از این تعداد ۴۹ طرح با مشارکت خیران اجرا می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام محور جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطر نشان کرد: ساخت مدرسه برای بیماران اوتیسم با مشارکت خیران در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: استان سمنان ۶۱۷ خیر مدرسه‌ساز شامل ۱۳۳ زن، ۳۴۳ مرد و ۱۴۱ موسسه دارد.

تکمیل ۲۱ طرح آموزشی تا پایان امسال

قزوینیان گفت: ۲۱ طرح در قالب ساخت ۷۹ کلاس درس تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش استان سمنان می‌شود که از این تعداد ۱۶ طرح با مشارکت خیران است.

وی افزود: برای ساخت ۷۹ کلاس درس از همراهی بنیاد برکت استفاده شد و بهره‌گیری از بنیاد علوی نیز در دستور کار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: ۹۱ طرح نیمه‌ کاره از جمله کلاس درس، سالن ورزشی و استخر در این استان وجود دارد که از این تعداد ۴۱ طرح شامل ۵۷۴ کلاس درس می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌ها نیازمند یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: استفاده ظرفیت خیران برای تکمیل طرح‌ها ضروری است، چرا که استفاده نکردن از این ظرفیت سبب طولانی شدن زمان اجرا می‌شود.

قزوینیان اضافه کرد: ۴۴ مدرسه ۲ نوبته در شهرستان‌های سمنان و شاهرود وجود دارد و برای رفع این شرایط تسریع در ساخت مدرسه ضروری است.

وجود ۳۰۰ مدرسه تخریبی در استان سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار کرد: ۸۱۴ مدرسه در این استان فعال و از این تعداد ۳۰۰ مدرسه تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی افزود: زمین‌هایی در مسکن مهر برای مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده و براساس بررسی‌ها ۴۰ مدرسه در مسکن مهر سمنان و شاهرود نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق قانون، راه و شهرسازی موظف است تا به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکن مهر یک واحد آموزشی بسازد اما این اداره کل هم در بخش ساخت مدارس عقب است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام محور جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تا کنون ۶ مدرسه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی ساخته است و طی تفاهم‌نامه مقرر شده مسکن و شهرسازی یک سوم هزینه ساخت و ساز مدرسه را پرداخت کند.

وی افزود: طی نشست‌ها تاکید شد که در طرح نهضت ملی مسکن، زمین برای ساخت مدرسه دیده شود و دستور تخصیص زمین صادر شده است.

وجود ۶ مدرسه کانکسی در استان سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار کرد: ۶ مدرسه کانکسی در استان سمنان وجود دارد و در قالب طرح شهید پناهی و بنیاد برکت اقدام‌های خوبی برای ساخت مدرسه در دست اجرا است.

وی ادامه داد: مدرسه ۶ کلاسه در کالپوش میامی در دست ساخت است و ساخت خوابگاه در سوداغلان از توابع شهرستان میامی پس از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار در اسفند امسال، عملیات ساخت از فروردین ۱۴۰۲ آغاز شود.

به گفته وی، روستای نردین در میامی نیز دارای مدرسه کانکسی است که با کمک خیران پیش‌بینی می‌شود مهر ۱۴۰۲ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

قزوینیان خاطر نشان کرد: ساخت مدرسه ۶ کلاسه در سایت جدید حسین‌آباد کالپوش از توابع میانی آغاز شده و در دست ساخت است.

وی تاکید کرد: سمنان استانی مهاجرپذیر است و هر سال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش آموز به جمعیت استان اضافه می‌شود و اگر در ساخت مدرسه تسریع نشود، ممکن است مدرسه‌ها ۲ نوبته شود.

راه‌اندازی ۱۱ زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سمنان از لحاظ سرانه فضای ورزشی روباز جزو پنج استان برتر کشور، فضای ورزشی سربسته استان سمنان در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد و در مجموع از لحاظ فضای ورزشی دانش‌آموزی جزو پنج استان برتر کشور است‌.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام محور جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان است

وی اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اختصاص یافت که سال ۱۴۰۰ در حدود ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و امسال هم در درصدی درست پرداخت است و مجموع اعتبارات بر پایه برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود.

قزوینیان افزود: سه استخر دانش‌آموزی مصوبه سفر رییس جمهور در سمنان با پیشرفت ۷۵ درصد و در گرمسار و دامغان با پیشرفت ۳۵ درصدی در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: پویش آجر به آجر به منظور تقویت مشارکت عام شهروندان در ساخت مدرسه حتی با پرداخت هزینه پنج هزارتومان ایجاد شد که در مرحله نخست پویش ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و برای ساخت مدرسه در میامی در نظر گرفته شد؛ همچنین مرحله دوم ۶۰ میلیون جمع‌آوری و برای بهسازی ۱۱ مدرسه با همراهی بسیج سازندگی هزینه شد.

وی یادآور شد: در مرحله سوم پویش آجر به آجر با هدف ترویج عام شدن مشارکت خیران در مدرسه‌سازی پنج نقاشی از استان سمنان در کشور مطرح و یک نقاشی صاحب مقام شد و چهارمین مرحله این پویش نیز مربوط به مشارکت خیران در ساخت مدرسه استثنایی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha