مرکز جدید همودیالیز ارومیه آماده خدمت رسانی به بیماران است

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: نخستین بیمار دیالیزی در مرکز جدید همودیالیز خیّرساز ارومیه پذیرش شده و فعالیت این مرکز با حداکثر ظرفیت ادامه خواهد یافت.

دکتر محمدامین ولی زاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از تحویل ساختمان مرکز همودیالیز توسط مجمع خیرین سلامت به دانشگاه علوم پزشکی، بلافاصله اقدامات لازم برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی انجام گرفت و اولین پذیرش بیماران نیز در آن صورت گرفت.

وی اضافه کرد: برای احداث این مرکز بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان توسط خیّرین، دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و بنیاد مستضعفان هزینه شده است.

بیشتر بخوانیم/ احداث مرکز دیالیز جدید بیمارستان طالقانی ارومیه آغاز شد

وی ادامه داد: این مرکز مجهز به ۱۵۰ تخت مخصوص دیالیز است که می تواند بخش مهمی از نیاز استان را در این حوزه برآورده کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به دیگر طرح های تکمیلی و در حال احداث در حوزه درمانی استان گفت: بیمارستان ۸۵ تختخوابی شهید سلیمانی پیرانشهر در خرداد امسال به بهره برداری رسید و با هزینه کردن ۳۰۰ میلیارد تومانی برای این مرکز، ضریب برخورداری تخت به ۱۰۰۰ نفر در این شهرستان، ۲ برابر شد.

ولی زاد اظهار کرد: همچنین طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ تکمیل و تجهیز شده و این مرکز را وارد چرخه ارائه خدمات درمانی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات پیش روی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی نقده است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

ولی زاد تاکید کرد: با اجرای این طرح، تعداد تخت در این بیمارستان به ۳۵۰ مورد افزایش خواهد یافت و نقده به شهرستان اول استان از نظر تعداد تخت به جمعیت خواه د رسید و ساخت بیمارستان ۸۵ تختخوابی اشنویه هم تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در سه سال آینده پروژه‌های ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب، ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، ۲۵۰ تختخوابی بوکان، ۲۵۰ تختخوابی سلماس و ۹۶ تختخوابی چایپاره افتتاح خواهد شد.

ولی زاد همچنین از راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی ارومیه در مرکز تدبیر خبر داد و افزود: این مرکز با تعرفه دولتی و در شیفت‌های صبح و عصر آماده ارائه خدمات است و تجهیزات و امکانات کم نظیری در این مرکز داریم.

وی اظهار کرد: کلینیک تدبیر هم در حال حاضر، پنج اتاق عمل و ۱۱ تخت ریکاوری و ۲۳ تخت بستری دارد و اعمال جراحی سرپایی می‌تواند در این مرکز انجام شود که امیدواریم دورنمای این مرکز بهتر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha