استاندار کرمانشاه: فرهنگ‌سازی مصرف انرژی برای دانش‌آموزان به شکل جدی‌تری دنبال شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هر اقدام خوب در حوزه مصرف بهینه انرژی اگر با یک پیوست فرهنگی مناسب همراه نباشد، چندان اثرگذار و ماندگار نخواهد بود، گفت: این فرهنگ‌سازی‌ها در مورد مصرف بهینه انرژی باید برای دانش آموزان به عنوان نسل جدید و آینده ساز کشور، به شکل جدی‌تری دنبال شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در نشست کارگروه هماهنگی تامین پایدار سوخت زمستانی استان که با حضور سرپرست معاونت‌های عمرانی، سیاسی و امنیتی و مدیران عضو برگزار شد عنوان کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند گاز، برق، شرکت فرآورده‌های نفتی باید در زمینه فرهنگ سازی و ارائه مشاوره‌های مناسب در حوزه مصرف خانگی و صنایع بزرگ و پر مصرف استان کاملا فعال باشند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای بهتر و گسترده‌تر این برنامه‌ها در سطح جامعه می توان از ظرفیت‌های مجموعه‌های دانشگاهی و گروه های مردم نهاد بهره گرفت، گفت: فراهم کردن یک شرایط مناسب در زمینه تامین سوخت و انرژی و آرامش خیال مردم ما در طول فصل زمستان، اولویت جدی مدیریت ارشد استان است و باید با جدیت در همه برنامه‌های این حوزه دنبال شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر فرهنگ سازی در مورد نحوه مصرف انرژی، باید دستگاه‌های اجرایی به سمت اجرای برنامه‌های کاربردی در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع بزرگ و پر مصرف و مشترکان شهری و روستایی به شکل عملی گام بردارند.

صحرایی از لزوم بهینه سازی خانه های روستای و شهری در زمینه مصرف انرژی خبر داد و افزود: بر اساس گزارش‌هایی که امروز توسط مدیران دستگاه‌های خدمات رسان ارائه شد، خوشبختانه استان در حوزه انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار است و این موضوع دلگرم کننده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۶۶۰ هزار و ۳۰۰ مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ مشترک در شهر کرمانشاه قرار دارند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha