شکایات درباره تبعیض در مدارس آمریکا در سال ۲۰۲۲ دوبرابر سال گذشته شد

تهران - ایرنا - معاونت حقوق مدنیِ وزارت آموزش آمریکا اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۹هزار شکایت درباره موضوع تبعیض در مدارس آمریکا را ثبت کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری "اکسیوس" آمریکا، معاونت حقوق مدنیِ وزارت آموزش آمریکا در گزارشی اعلام کرد بررسی های از اکتبر سال ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲ نشان داد که این آمار ۱۹ هزار مورد شکایت در مقایسه با موارد سال قبل از آن بیش از دو برابر افزایش داشته است.

این گزارش با اعلام اینکه اکثر شکایت‌ها مربوط به تبعیض ها در مدارس آمریکا، به نحوه رفتارهای تبعیض آمیز در برابر معلولان جسمی، گروه های نژادی و یا گروه های جنسیتی مربوط می شود، افزود: نظام شکننده آموزشی آمریکا همچنان با تأثیرات ماندگار همه‌گیری کووید-۱۹ و محاسبه تبعیض های نژادی در سراسر کشور دست و پنجه نرم می‌کند.

وزارت آموزش آمریکا با اشاره به اینکه طی ماه های آینده گزارش تکمیلی و نهایی خود در این مورد را منتشر خواهد کرد، تاکید کرد که تعدادی از شکایات پرمخاطب حکایت از وجود منازعات سیاسی و اجتماعی در مدارس سراسر کشور دارد، مثلا در ایالت آیووا، پس از آنکه یک دانش آموز سفیدپوست در یک حادثه آزار و اذیت نژادی در حضور یک دانش آموز سیاه پوست قتل جرج فلوید توسط پلیس را به تمسخر گرفت، مقامات آموزشی تصمیم گرفتند اصلاحاتی در قوانین و مقررات آموزشی ایالت ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، اکثر این اصلاحات در مقررات آموزشی در ماه سپتامبر و در آریزونا صورت گرفت به ویژه بعد از آنکه دانش‌آموزان سفیدپوست روی عکس‌های صورت‌های دانش‌آموزان صلیب شکسته کشیدند، سلام‌های «هیتلر» را به نمایش گذاشتند و حتی دانش‌آموزان آسیایی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

بسیاری از این شکایت‌ها نیز به تبعیض علیه دانش‌آموزان دارای معلولیت اشاره می‌کنند. مثلا "دنیز مارشال" مدیر اجرایی گروه حمایت از حقوق معلولان و عضو شورای اولیا و مربیان در این خصوص به روزنامه نیوریوک تایمز گفت: «خانواده‌ها تاکنون فکر می‌کردند با انجام اصلاحات در برخی قوانین و مقررات اوضاع واقعا به نفع فرزندان معلولشان تغییر کند، در حالی که همچنان همان بوروکراسی‌هایی دست و پا گیر در محیط های آموزشی جریان دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha