خون شهدای ۱۰ دی ورامین استمرار حرکت انقلابی مردم ایران است

ورامین - ایرنا - همسر شهید مسعود میرزایی یکی از شهدای قیام ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ مردم شهرستان ورامین گفت: خون شهدای ۱۰ دی ورامین، استمرار حرکت انقلابی مردم ایران و روشن کننده مسیر هدایت به سمت تعالی و رشد کشور است.

مهوش خدام روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهدای قیام خونین ۱۰ دی سال ۵۷ در حالی جان خود را تقدیم اسلام کردند که جو خفقانی بر آن روزهای ورامین به دلیل قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ حاکم بود ولی مردم به عشق پیروزی انقلاب پای در میدان مبارزه گذاشته و در این مسیر جوانان خود را فدای راه انقلاب کردند.

وی افزود: شهدای قیام ۱۰ دی ورامین با تیر مستقیم عوامل ستم‌شاهی به شهادت رسیدند و حتی برای تحویل پیکر شهید میرزایی مجبور شدیم هزینه تیرهای شیلک شده را که به سر و قلب شهید اصابت کرده بنود را پرداخت کنیم.

این همسر شهید خاطرنشان کرد: شهید میرزایی در حالی در این قیام حضور پیدا کرد که تنها ۷۵ روز از ازدواج ما می‌گذشت و در ظاهر نباید تازه دامادی که مسئولیت یک خانواده جدید را بر عهده گرفته، خود را در معرض خطر قرار دهد ولی قطعا راهی که این شهید و سایر شهدای ۱۰ دی و انقلاب اسلامی انتخاب کردند، برای آینده‌ای روشن بوده و قطعا به فکر خود نبودند.

خدام اضافه کرد: رژیم ستم‌شاهی اجازه برپایی مجلس عزاداری، شستشوی پیکر پاک شهدا و نیز برپایی حجله برای آنان را نداد ولی راهی که آنان انتخاب کردند نامشان را برای همیشه در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی زنده کرد.

وی در خصوص واقعه ۱۰ دی سال ۵۷ مردم ورامین توضیح داد: قیام مردم ورامین پیش از ظهر روز دهم دیماه سال ۵۷ با حضور تعداد زیادی از مردم و دانش‌آموزان ورامینی برگزار شد و راهپیمایان با حضور در خیابان‌های اصلی شهر، اعتراض خود را به رژیم ابراز داشتند.

همسر شهید میرزایی افزود: نخستین شهید این قیام، حسن کریمی بود که در مقابل پمپ بنزین با تیر مستقیم به قلب به شهادت رسید و پس شهادت وی، شهید میرزایی پیکر ایشان را روی دست گرفته بود که در مقابل امامزاده کوکب‌الدین به ضرب گلوله مستقیم به سر به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: پس از به شهادت رسیدن شهید میرزایی، عوامل ستم‌شاهی جمعیت را به رگبار بستند که در اثر آن، شهید محمدحسن شیرازی نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خدام یادآور شد: شهید میرزایی توسط آمبولانس به بیمارستانی در شهرری منتقل شد که با پیگیری خانواده و با پرداخت ۲ هزار تومان پول تیرهای اصابت کرده به وی، پیکر شهید به ورامین انتقال یافت و در صحن مطهر امامزاده طاهر به خاک سپرده شد.

در قیام خونین ۱۰ دی مردم ورامین، سه نفر از جوانان این شهرستان به نام‌های حسن کریمی، مسعود میرزایی و محمدحسن شیرازی به شهادت رسیدند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha