۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳
کد خبر: 84985118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از ابزارهای دیجیتال برای جلوگیری از بلایای طبیعی

تهران- ایرنا- بسیاری از شهرداری‌ها و شوراهای شهر در ژاپن، در حال تقویت استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای پیش‌گیری از بلایای طبیعی و مقابله با آثار آن هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ژاپن تایمز، شهرداری‌ها در ژاپن از ربات‌های گفت‌وگومحور که توانایی تایید ایمنی ساکنان هر منطقه‌ای را داشته تا حسگرهایی که امکان تشخیص خطر سیل را دارند، در حال تغییر دیجیتالی هستند تا بهتر بتوانند از بلایای طبیعی پیشگیری کرده و آثار سوء آن را مدیریت کنند.

با شدیدتر شدن خسارت‌های ناشی از باران‌های سیل آسا و طوفان‌های مختلف، دولت‌های محلی تلاش‌های خود را برای اطمینان از ایمنی ساکنان با به دست آوردن سریع اطلاعات آب‌وهوایی و ارائه اطلاعات دقیق و مفید برای پیشگیری از بلایا متمرکز کرده‌اند.

این دولت‌ها همچنین در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی، بار کارکنان خود را که درگیر مدیریت بلایای طبیعی هستند، کاهش دهند.

"وزارت زمین، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری" ژاپن امسال و در این راستا آزمایش‌های مختلفی را برای تشخیص سیل با استفاده از حسگرهای کوچک نصب شده بر روی تیرهای برق کنار آبراه‌ها با پنج شهرداری و شرکت انجام داده است.

زمین لرزه بزرگ ژاپن شرقی که در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ روی داد، قوی‌ترین زمین لرزه ثبت شده در این کشور حادثه‌خیز بود که بزرگی آن به ۹ ریشتر رسید و فاجعه بی سابقه‌ای را برای منطقه توهوکو و سایر مناطق این کشور به ارمغان آورد.

این زمین لرزه باعث سونامی عظیمی شد که بسیاری از شهرها را در امتداد سواحل اقیانوس آرام به ویژه در استان‌های ایواته، میاگی و فوکوشیما فرا گرفت. سونامی که در سواحل استان ایواته رخ داد به ارتفاع ۴۰.۵ متر رسید که بزرگترین سونامی ثبت شده در ژاپن است و خسارات ویرانگری برجای گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha