استاندار: صنایع تبدیلی در سیستان و بلوچستان باید فعال شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن مختلفی در استان وجود دارد که کاملاً فعال نیستند و علاوه‌بر فعالیت معادن برای بهره‌وری بیشتر در این حوزه باید صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی عصر روز شنبه در نشست با شورای معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: باید مردم در کارها مشارکت داده شوند چرا که هر زمانی کار را به مردم سپرده شده شاهد رشد و توسعه منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان مشکل امنیتی ندارد و از مردم خوبی برخوردار است بنابراین باید کار اقتصادی را با جدیت دنبال کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی پلیس اقتصادی تاکید کرد: این استان از امنیت خوبی برخوردار است و تمام افراد می‌توانند با خیال آسوده به فعالیت اقتصادی یا پیمانکاری خود بپردازند.

وی با بیان اینکه باید معادن سیستان و بلوچستان را فعال کنیم و با جذب سرمایه گذار به سمت صنایع تبدیلی چون مس و طلا برویم بیان کرد: در این منطقه ثروت زیادی نهفته است اما مردم فقیرند پس باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی برویم.

کرمی با بیان اینکه معادن و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان ثروتی خدادادی است که باید مورد استفاده قرار گیرد افزود: خوشبختانه این استان از مرزهای آبی و خاکی خوبی برخوردار است که باید از آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: به سیستان و بلوچستان می‌گویند محروم اما این محرومیت ها به خود ما باز می‌گردد چرا که نتوانستیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: کار جهادی یعنی دائم در میدان باشیم و تحرک را در مدیران ایجاد کنیم چرا که اگر دچار روزمرگی شویم شکست می‌خوریم.

وی با بیان اینکه باید اراده ها را تقویت کنیم چرا که وقتی اراده وجود داشته باشد به سراغ کارهای نشدنی می روید پس باید پروژه‌ها به افرادی داده شود که کار می‌کند گفت: فعالیت ها حتما باید پشتوانه علمی داشته باشند تا به شکست دچار نشوند.

کرمی ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان مطلع باشند.

وی با اشاره به اینکه باید در مردم فرهنگ و روحیه کار و سرمایه گذاری ایجاد شود، اظهارداشت: مردم کمک کنند کارها پیش می رود بنابراین باید از ظرفیت این مردم استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حوزه معادن نباید انحصار ایجاد کنیم، افزود: باید برای شرکت ها و سرمایه گذاران زمان تعیین شود و حتما این معادن به افرادی سپرده شود که کار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha