۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84985326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف سوخت گاز مایع در جنوب آذربایجان غربی ۴۰ میلیون لیتر کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: از مصرف ۴۰ میلیون لیتر سوخت گاز مایع (سیلندر) با گازدار کردن واحدهای عمده و خرده به گاز طبیعی در جنوب این استان صرفه‌جویی شده است.

سیدجواد فیض حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی چهار سال گذشته با توسعه شبکه گاز، بیش از ۳۱۰ واحد خرده و صنعتی در سطح جنوب آذربایجان غربی سوخت مصرفی شان از گاز مایع به گاز طبیعی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای صنعتی در راستای اجرای مصوبه شورای اقتصاد صورت می‌گیرد، افزود: امسال نیز با گازدار شدن بیش از ۱۰ واحد صنعتی، گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی و گاز مایع در این منطقه از استان خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب اضافه کرد: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولید، اشتغالزایی، پایداری محیط زیست و ارتقا شاخص‌های رفاه فراهم می‌شود.

فیض حسینی ادامه داد: همچنین هر خانواده که تاکنون به گاز طبیعی وصل نیستند، می‌تواند برای تامین سوخت گرما و پخت و پز، از سهمیه چهار سیلندر ۱۱ کیلویی (۴۴ کیلو) گاز مایع (ال. پی. جی) به نرخ مصوب در هر ماه بهره‌مند شود.

وی یادآور شد: همچنین مشاغل متفرقه ای که به سوخت گاز مایع نیز نیاز دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی درخواست خود را ثبت کنند.

فیض حسینی تاکید کرد: با رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی علاوه بر تامین مداوم بخش انرژی در منازل مسکونی می‌توان انرژی مورد نیاز بخش صنعت را در جهت افزایش تولید فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha