فیلم | برداشت و بارگیری روزانه پیاز از جنوب کرمان برای بازار داخل

جیرفت- ایرنا- پیاز در حالی طی روزهای اخیر در کشور محصولی لاکچری و گران شده است که مسئولان جنوب کرمان می‌گویند برداشت و بارگیری برای بازار داخل کشور به صورت روزانه انجام می شود، طی سه چهارروز آتی نیز به اوج خود می رسد و مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان البته می گوید طی چندروز اخیر به علت بارش باران، کمبود کامیون یا صف های طولانی سوخت گیری کامیون ها وقفه ای در کار برداشت و بارگیری ایجاد شده است اما امسال ۱۵ هزار هکتار پیاز در این منطقه سطح زیر کشت است و اینک روزانه سه تا ۶ هزار تن در جنوب کرمان برداشت پیاز داریم که از نیمه دی تا بهمن ماه به ۱۰ هزار تن هم می‌رسد.

احمد احمدپور روز یکشنبه به ایرنا گفت: با سطح زیر کشت کنونی بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن عملکرد خواهیم داشت و به نظر نمی رسد در تامین نیاز کشور مشکلی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر به دلیل بارندگی، کمبود سوخت و کامیون عرضه مقداری کاهش یافته بود که موجب شده بود قیمت پیاز در مبدا یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا باوجود این وضعیت که مسئولان جهاد کشاورزی جنوب کرمان می گویند ضرورت دارد متولیان ناظر بر دلالان نیز در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند تا وقتی با بهره گیری از منابع خدادادی همین کشور، محصولی تولید می شود، مردم آن برای تامین آن محصول دچار مشکل کمبود یا گرانی نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha