۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84985387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۰۰ ویژه برنامه سالگرد سردار دل ها در البرز آغاز شد 

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی مذهبی سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با شعار " بصیرت و مقاومت " در بستر شبکه شاد و حضوری مدارس ، کانون های فرهنگی تربیتی  و تشکل های دانش آموزی این استان آغاز شد. 

علی حجر گشت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این برنامه ها از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز را تبیین جایگاه ولایت به عنوان عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی ، ابعاد و پیامدهای بین المللی حماسه ۹ دی و شاخصه های منظومه فکری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خصوص امنیت بخشی در حوزه مقاومت و نقش راهبردی وی در شکل گیری و بسط محور مقاومت ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه مدارس البرز در آستانه سالگرد شهادت سردار دل ها به قرارگاه مکتب «حاج قاسم» تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: شناساندن مبانی فکری، عملی و نظری بزرگان ، مجاهدان و اسطوره ها به ویژه درخط مقدم مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی به دانش آموزان از اهداف اجرای این ویژه برنامه ها است.

حجرگشت ، آشنایی دانش آموزان با ویژگی های شاخص شهید حاج قاسم سلیمانی در سه بخش زندگی فردی، اجتماعی و انقلابی، ترویج فرهنگ مقاومت و ولایت مداری و همچنین گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و فرهنگیان را از دیگر اهدف اجرای این برنامه ها عنوان کرد.
حجرگشت ادامه داد: اگر امروز ما درعرصه های مختلف با اقتدار وموفق هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه اینها مدیون خون شهدا است که باید فرهنگ غنی ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: دراین برنامه ها از هنر، ورزش، برنامه های فرهنگی، پژوهش، فضای مجازی، منابع آموزشی و فناوری در راستای تبیین شخصیت سردارحاج قاسم سلیمانی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درمدارس البرز استفاده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزیادآورشد: پویش ختم صلوات و قرآن، اجرای وبینارهای معرفتی و مناسبتی، نشست های پرسش و پاسخ پیرامون فتنه ۸۸ و حضور ایران در منطقه و حوادث اخیر، جشنواره های مختلف فرهنگی، مسابقه کتابخوانی به نام سردار، برگزاری زیارت عاشورا، تهیه یادمان، تریبون های آزاد دانش آموزی با عنوان بصیرت و مقاومت ، نمایش فیلم ها و مستندها و نمایش پوسترهای مرتبط با فتنه تقلب و محور مقاومت ازجمله برنامه های پیش بینی شده در استان را تشکیل می دهد.
حجرگشت ، ساخت انیمیشن های مختلف از ابعاد نظامی و زندگی فردی وارتباط عاطفی سرداربه ویژه با گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان را به منظوربارگذاری دربستر شاد، مسابقات ورزشی و اجرای نمایش را ازدیگربرنامه های استان عنوان کرد.

استان البرز ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha