امام جمعه اردبیل بر شایسته سالاری در آموزش و پرورش تاکید کرد

اردبیل-ایرنا- امام جمعه اردبیل گفت: مردم حاضرند هر هزینه ای بپردازند تا فرزندانشان به درجات رفیع دست یابند و این امر زمانی محقق می‌شود که درآموزش و پرورش، جناح بازی و سیاست بازی برچیده شود و کارها با شایسته سالاری پیش برود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید حسن عاملی روز یکشنبه در دیدار و تجلیل از فرحناز خوشنویس مدیر سابق مدرسه ام‌البنین (س) اردبیل در منزل این معلم بازنشسته تاکید کرد: باید آموزش و پرورش در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و معلمان و دانش آموزان عزیز نیز در مراکز علمی و تربیتی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه تصریح کرد: فرزندان مردم در دست‌های ما امانت هستند و این فخر و شرف انقلاب اسلامی است که امانت را به جایگاه خود برساند و ملت حاضر هستند هر هزینه ای بپردازند تا فرزندانشان درست تربیت شوند و به درجات رفیع دست یابند و این امر زمانی محقق می‌شود که در عرصه حساس آموزش و پرورش، جناح بازی و سیاست بازی برچیده شود و کارها با شایسته سالاری پیش برود.

وی همچنین در باب نقش معلمان در پیشرفت و توسعه جامعه گفت: ولی نعمتان اصلی ما در جامعه، معلمان عزیز هستند و این حرف، یک تعارف و تشریفات نیست بلکه در واقع در انتهای هر خط فضیلت و پیشرفتی، یک معلم با عزت و عظمت قرار گرفته است.

آیت الله عاملی افزود: جامعه ما وامدار معلمان عزیز هستند و جایگاه این قشر، جایگاهی قدسی است و باید نگاه ما به این جایگاه، ویژه باشد و برای اینکه از ناحیه جامعه به تلاشگران در سنگرهای تعلیم و تربیت ادای دین کنیم، امروز از ناحیه مردم در منزل این معلم عزیز حضور یافته ام.

وی ادامه داد: دنیا و آخرت ما به معلمان دارای انفاس مبارک بسته است و در شورای فرهنگ عمومی استان تصمیم گرفته ایم معلمانی که خوشنام هستند و شاهکار آفریده اند و آثار ماندگاری دارند را یاد کنیم و به دیدار آنها برویم و عرض ادب به محضر آنها برای ما مایه شرف و افتخار است.

امام جمعه اردبیل گفت: ما شاهکار مدیریت خانم خوشنویس را در مدرسه ام‌البنین مشاهده کرده ایم و خیلی از والدین و خانواده‌ها آرزو داشتند که فرزندانشان در آن مدرسه آموزش ببینند و امروز نیز در حسرت روزهای مدیریت این خانم معلم هستیم و ایشان به عرصه مدیریت و آموزش و پرورش عزت بخشیده بودند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha