۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی رفسنجان پرداخت شد

کرمان - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان از اعطای ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، حسن حسینی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد ریال از اعتبار اختصاص یافته به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان به حوزه صنایع‌دستی و مابقی آن به حوزه گردشگری تعلق گرفته است افزود: در این راستا ۱۰ واحد گردشگری کوچک و ۱۵۰ هنرمند صنایع‌دستی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: تسهیلات مذکور از سه محل اقتصاد مقاومتی، تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی تامین شده است و در صورت تامین اعتبار مجدد، پرداخت تسهیلات تا اخر سال‌جاری ادامه خواهد داشت که پیش شرط اعطای این تسهیلات داشتن کارت تولید انفرادی معاونت صنایع‌دستی استان کرمان است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی پنج دوره آموزشی ۲۰۰ متقاضی آموزش رشته‌های پته‌دوزی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و هنرهای مرتبط با مس را در این شهرستان فرا گرفته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح تمرکززدایی و توانمندسازی مناطق مختلف شهرستان رفسنجان تصریح کرد: هم‌اکنون این طرح در منطقه خنامان شهرستان رفسنجان در حال اجرا است به طوری که متقاضیان آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف دریافت و هنر گیوه‌بافی این روستا را احیا کرده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی است که به تولید هنرهای مختلف حوزه صنایع دستی می‌پردازند.

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی همچون خانه حاج آقا علی (بزرگترین خانه خشتی جهان)، دره شگفت انگیز راگه، غار میرزا (روستای اودرج)، معبد آناهیتا(روستای خنامان) عمارت کلاه فرهنگی و غیره است.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha