حسین غُفرانی کجانی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه ملاک مراجعه افراد به دستگاهها برای دریافت خدمات، نشانی ثبت شده آنها در ثبت احوال است شهروندان باید مکان سکونت خود را به روزرسانی کنند.
وی اظهار داشت: برای این کار باید به سامانه "NCR.IR" مراجعه و در کمتر از پنج دقیقه بصورت رایگان، عملیات مورد نیاز انجام شود.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان افزود: شاید امکان جابهجایی و تغییر نشانی در برخی موارد از طریق خوداظهاری ممکن باشد ولی برای مراجعه به ادارات و دریافت خدمات مُقتضی، ملاک سامانه ثبت احوال است که در صورت نادرست بودن آدرس، مشکلاتی برای افراد ایجاد میشود.
وی همچنین با اشاره به راهاندازی سامانه "سهیم" یا سامانه "هویت یکتای ملی ایرانیان" گفت: در این درگاه الکترونیک ۹ خدمت بصورت غیرحضوری به شهروندان ارائه میشود که در آینده نیز افزایش خواهد یافت.
غُفرانی، این خدمات را شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند، تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و آگاهی از قوانین و مقررات اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه این خدمات با هدف افزایش سرعت و امنیت، گسترش خدمات غیرحضوری و به روزرسانی بعضی از دادههای هویتی ایجاد شده است، گفت: این سامانه با نشانی اینترنتی sahim.sabteahval.ir برای عموم قابل دسترس است.
غُفرانی خاطرنشان کرد: امروزه آمار و هویت بعنوان ۲ مکمل یکدیگر در خدمت نظام برنامهریزی محسوب میشود و در این راستا آمار مبنای همه تصمیمگیریها در سطوح مختلف است.
به گفته وی، اداره ثبت احوال در طول سالهای اخیر با بهرهگیری از پایگاه اطلاعاتی خود به جایگاهی از انباشت اطلاعات سببی و نسبی، هویتی، فردی و اقامتی بعنوان فرصتهایی برای رصد مستمر تحولات جمعیتی تبدیل شده است.
بنا بر آخرین آمار سرشماری، اکنون جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.
نظر شما