مسئولان باید بیشتر با ابعاد شخصیتی و منش و روش سردار سلیمانی آشنا شوند

رشت - ایرنا - فرمانده سابق سپاه قدس گیلان و یکی از همرزمان شهید سلیمانی گفت: نوجوانان ، جوانان و بیش از آن مسئولان ومدیران ما باید زندگینامه و نامه‌های حاج قاسم را مطالعه کنند تا با ابعاد شخصیتی ، منش و روش این سردار بزرگ اسلام بیشتر آشنا شوند و از آن الگو گیرند.

به گزارش ایرنا، سردار هامون محمدی روز یکشنبه در ویژه برنامه جان فدا در رشت با بیان اینکه الگویی مانند شهیدحاج قاسم سلیمانی اتمام حجتی است که خداوند جلوی چشم ما قرار داده است.، اظهار کرد: هم‌اینک نحوه زندگی ، فرماندهی و مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگوی ما باشد و به طور حتم مدیران ما باید چنین شخصیتی را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: همچنین مدیران ما باید تعهد، تخصص و خلاقیت داشته باشند و با تدین و خداشناسی به سمت جلو حرکت کنند و همانند حاج قاسم به همه احترام بگذارند تا کار خود را به طور صحیح انجام دهند.

وی ادامه داد: حاج قاسم چهار ماه در محاصره بود اما پس از شکست محاصره و هنگام بازگشت به ایران به خوزستان رفت تا به مردم سیل‌زده این خطه کمک‌رسانی کند که این امر تعهد و اخلاص وی را نشان می‌دهد.

فرمانده سابق سپاه قدس گیلان اضافه کرد: البته خداوند به حاج قاسم عزت داد چون این سردار بزرگ تمام وجود خود را برای خدا گذاشت و به طور حتم این عزت به راحتی به دست نیامده بود.

سردار محمدی با اشاره به خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد شهید سلیمانی بیان کرد: در حدود ۴۰ سالی که برای مملکتم خدمت کردم، بهترین دورانم همسفری و همرزمی با حاج قاسم بود چون مطالب زیادی را از این سردار آموختم و وی بسیار متفکر و مدبر و دارای اشراف اطلاعاتی بالایی در موضوعات مختلف بود.

وی اظهار کرد: برای سردار سلیمانی گروه‌بندی، جناح‌بندی و حزب معنایی نداشت و این سردار بزرگ همه را یکسان می‌دید که شاید این امر و سخنان وی در این خصوص، برخی ها را هم ناراحت کرد اما صداقت سردار باعث ماندگاری و محبوبیتش در بین اقشار مختلف مردم شد.

سردار محمدی به جایگاه رفیع سردار سلیمانی در بین دشمنانش نیز اشاره کرد و گفت: ابعاد شخصیتی و محبوبیت سردار سلیمانی به گونه‌ای بود که حتی دشمنان این سردار را تحسین می‌کردند و یکی از سران ارتش آمریکا عنوان کرد که ارتش آمریکا به چنین فرماندهی نیاز دارد.

همرزم سابقه سردار سلیمانی در خاتمه بیان کرد: به هرحال مردمی بودن و بی‌آلایشی سردار دلها باعث شد تا نام این سردار بزرگ در تاریخ ایران جاودانه شود و نزد همه اقشار مردم محبوبیت خاصی داشته باشد.

ویژه برنامه "جان فدا" پاسداشت اسوه بصیرت و مقاومت با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و بسیج کارمندان این استان به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha