امام جمعه قشم: آیت‌الله مصباح، مرزبان اندیشه‌های اسلام ناب محمدی بود

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: عالم ربانی مرحوم حضرت آیت‌ الله محمدتقی مصباح یزدی مرزبان اندیشه های اسلام ناب محمدی (ص)،  مدافع راستین فلسفه اسلامی، ژرف‌ اندیش معارف قرآنی، پرچمدار بصیرت افزایی، افتخار و نشانه‌ ای از حوزه انقلابی بودند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی روز دوشنبه همزمان با دومین سالگرد رحلت فقیه عالیقدر و اندیشمند بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مجاهدان و مرزداران عقیدتی و حوزه معرفتی انسانها در یک جهاد بسیار بزرگی و در یک جبهه بسیار خطیری قرار دارند.

وی ادامه داد: این روحانی عالیقدر و مجتهد مهذب به عنوان پرچمدار علمی در حوزه علمیه قم در زمانی که هجمه های فراوانی به عقیده مردم و شبهات بسیاری در مورد حکومت اسلامی وجود داشت، مرزدار بزرگ عقیدتی بودند.

امام جمعه قشم توضیح داد: آن فرزانه ربانی با آن حکمت و معرفتی که نسبت به مباحث و معارف گسترده اسلامی داشتند، توانستند در زمان حیات خود جامعه را سم زدایی و شبهه زدایی کنند و آثار علمی و برکات برجای مانده از ایشان برای همیشه ماندگار است.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: تاسیس مرکز علمی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه، تالیف آثار قلمی متعدد، تربیت شاگردان فراوان، بیان مناظره‌ های مستدل و محکم گوشه ای دیگر از فعالیت آن عالم عارف و مجاهد، فیلسوف و فقیه بصیر است و در بیان دیگر، مرحوم آیت‌ الله مصباح سراسر عمر با ارزش خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام سپری و از هیچ کوششی دریغ نکردند.

امام جمعه قشم افزود: اما از همه مهم تر اینکه آن مجاهد نستوه یار دیرین امامین انقلاب اسلامی بودند و ولایت مداری و تقویت جایگاه فرد امام جامعه را بر عهده داشتند و در مقابل دشمنان و کنایه زندگان سینه سپر می کردند، آن اندیشمند بزرگ جهان اسلام از انسانهای بزرگ و مجاهدین در راه ولایت بودند که همیشه و به موقع در مسیر تعالی نظام اسلامی و دفع فتنه های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورود پیدا می کردند.

وی اظهار کرد: در یک تعبیر دیگر می توانیم آن حکیم فقیه را مصباح و چراغ هدایت برای ولایت مداران بدانیم، یک عالم انقلابی به معنی واقعه کلمه به این معنا که هم عالم، دانشمند و هم انقلابی بودند که به موقع و صریح از انقلاب و آرمان های امام و شخص رهبری حمایت می کردند.

حجت‌ الاسلام حاجبی بیان کرد: پارسایی و تقوا در کنار فقاهت و اجتهاد در اصول و فلسفه و مطالعات عمیق در حوزه علوم انسانی در کنار نبوغ و نوآوری‌ ها و اندیشه‌ های مبتکرانه از ایشان شخصیتی جامع و اثر گذار در طراحی نظامات آموزشی و پژوهشی، مقابله با تفکرات الحادی و انحرافات فرهنگی ساخته بود که در کنار وجهه عرفانی و ملکوتی ایشان با تواضع، فروتنی و به خصوص دنیا گریزی و شهرت گریزی همراه بود.

وی با بیان اینکه علمیت ایشان در ابعاد مختلف، تواضع و اخلاص، تقوی و زمان شناسی، صراحت لهجه در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب موجب برجستگی آن مرحوم بود، گفت: خدای منان را شاکر هستیم که در دورانی زندگی کردیم که چنین شخصیت های به عنوان الگوهای جامعه حضور داشتند.

مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل بیماری ۱۲ دی سال ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهرهای تهران، مشهد و قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

درود خداوند بر علامه مصباح یزدی جانشین خلف علامه طباطبایی و شهید مطهری، شخصیتی که سالیان سال با تربیت شاگردان و تالیف و تفسیر منابع ارزشمند اسلامی، جامعه انسانی را از چشمه زلال معرفتِ دین بهره مند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha