حکم سبز قاضی برای شکارچی متخلف در خواف انجام یک طرح پژوهشی است

مشهد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت: یک متخلف جوان شکار و صید غیر مجاز در راستای رویکرد صدور احکام سبز به انجام "طرح پژوهشی به روش میدانی" در این شهرستان محکوم شد.

سعید شفیعیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این متخلف شکار چهار قطعه پرنده غیر حمایت شده "باقرقره شکم سیاه" در ابتدا به جبران خسارت وارده به حیات وحش به مبلغ ۱۲ میلیون ریال و همچنین به لحاظ کیفری جرم به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: با این حال به دلیل اثرات سوء حبس و با هدف عدم ثبت سوء پیشینه با در نظر گرفتن جوان و محصل بودن متهم و جبران خسارت توسط متخلف، حکم حبس وی تعلیق و وی ملزم به طی یک دوره مراقبت برای مدت ۶ ماه و انجام کار پژوهشی در خصوص بررسی روند تغییرات پنج ساله منطقه سنگان خواف ناشی از فعالیت معادن شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف افزود: طی ۹ ماه گذشته سال جاری تعداد ۷۷ نفر متخلف این حوزه در قالب ۳۹ پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی شده اند.

شهرستان خواف با یک میلیون هکتار وسعت، وسیعترین عرصه های طبیعی استان را داراست که یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع و مرزی در آن واقع است.

شهرستان خواف در فاصله ۲۷۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha