۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84985844
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: شهید سلیمانی پایه‌گذار فرهنگی جدید شد

شاهرود – ایرنا – رییس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شاهرود گفت: رفتار شهید سردار قاسم سلیمانی فرهنگ جدیدی بین مردم به ویژه در نیروی مقاومت و منطقه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، افزود: تشییع بی‌نظیر پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی در سال ۹۸ نیز به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شد.

وی با بیان اینکه سبک و سیره زندگی این شهید قابل الگوبرداری برای همگان است، تصریح کرد: شهید سلیمانی الگویی برای همه اقشار نظامی، اداری و سیاسی در برخوردهای مختلف از جمله با کوچک و بزرگ و همچنین بین مذاهب شیعه و سنی است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه یک فرد می‌تواند فرهنگ عمومی را در کشور رقم بزند، ابراز داشت: سیره زندگی شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب می‌تواند برای همه مردم به ویژه نسل جوان الگو باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: در ۲ سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور، آن طور که شایسته بود مراسمی برای آن بزرگوار برگزار نشد، اما امسال تدارک مناسبی به منظور تجلیل از مقام سردار دلها در دستور کار است.

وی به تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در شاهرود اشاره کرد و گفت: با همه هجمه‌هایی که طی سه ماه گذشته دشمنان علیه وحدت و انسجام مردم ایجاد کرده بودند، اما تشییع و خاکسپاری این سه شهید که در نقاط مختلف شهر انجام شد با حضور بی‌نظیر مردم شهیدپرور همراه بود.

امام جمعه شاهرود: شهید سلیمانی پایه‌گذار فرهنگی جدید شد

امام جمعه شاهرود اظهار داشت: برنامه‌های محوری در خصوص گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، اجتماع هنرمندان و به صورت عمومی با حضور روحانیون مساجد در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد: اجرای این گونه برنامه‌ها می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی برای همه مردم به ویژه جوانان به همراه داشته باشد.

وی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اشاره کرد و گفت: دشمنان از شعار درست «زن، زندگی و آزادی» به غلط برای حفظ منافع خود استفاده کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه زن در انقلاب اسلامی یک هویت جدیدی پیدا کرد، افزود: با توجه به اینکه دشمنان در روزهای اخیر از این شعار سوء استفاده کردند، می‌طلبد برنامه‌هایی نسبت به مسئله زن، امنیت و شخصیت زن برگزار شود.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تعیین نقشه راه فرهنگی شهرستان شاهرود اظهار داشت: در کارگروه تخصصی این نهاد باید از فرهیختگان شهرستان با هر نوع گرایش و حتی نگاه مخالف در موضوع‌های چون خانواده، زن، کودک، معماری و فضای مجازی استفاده شود و پس از جمع بندی موارد برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارایه گردد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت هنرمندان در تولید محتوا بهره گیرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست گفت: تشییع و خاکسپاری باشکوهی برای سه شهید خوشنام در شاهرود با حضور مردم ولایتمدار، بابصیرت و شهیدپرور انجام شد که جای تقدیر دارد.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه مجموعه‌های فرهنگی تکالیف و وظایف تعیین شده‎‌ای در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی دارند، افزود: در این مناسبت‌ها بخشی کار فیزیکی را برعهد دارند و بخش دیگر در تولید محتوا فعال هستند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همفکری و هم افزایی از فرهیختگان این حوزه برای اجرای برنامه‌ها در راستای مدیریت فضای مجازی شهرستان گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه آسیب شناسی و ارایه راهکار در برابر موضوع‌های مختلف جامعه نیازمند همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها است، ابراز داشت: آسیب شناسی موضوع‌ها باید متناسب با شرایط مطرح شود و پس از دریافت نظرها، تقسیم کار انجام شود.

اعزام ۲۰ گروه جهادی به منطقه طرود شاهرود به منظور خدمات‌رسانی

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز در این نشست گفت: شب سالگرد شهادت سردار سلیمانی برپایی پنج موکب فرهنگی و هنری با حضور گروه‌های سرود در میدان امام (ره) شاهرود از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲ بامداد در دستور کار است.

سرهنگ محمد خوشقدم با بیان اینکه ۲۰ گروه جهادی به منطقه طرود اعزام می‌شوند، افزود: این گروه‌های جهادی به مدت ۴۸ ساعت در این منطقه حضور خواهند داشت تا به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی به توزیع ۲ هزار بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و ابراز داشت: به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی پنج سری جهیزیه شامل کالاهای اساسی بین نوعروسان در مناطق کم برخوردار شهرستان توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: برای شب یلدا نیز چهار هزار و ۶۸۳ بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند به همت بسیجیان توزیع شد.

به گفته وی، کاروانی روز چهارشنبه ۱۴ دیماه به منظور حضور در کنار مقبره شهید سلیمانی از شاهرود اعزام خواهد شد.

پیگیری مصوبات نشست‌های قبل در خصوص چابک سازی شورای فرهنگ عمومی، تبیین برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی و همچنین تبیین برنامه‌های ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن از موارد مطروحه در این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha