فرماندار میاندوآب: نمایشگاه‌داران اتومبیل باید تابع قانون و مقررات باشند

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه میاندوآب از نمایشگاه داران و فعالان عرضه خودرو در بلوار دانشگاه این شهر خواست ضمن احترام به حقوق شهروندی تابع قوانین باشند و از پارک خودرو در محل‌های ممنوعه بویژه پیاده‌روها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز یکشنبه در جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک این شهرستان با موضوع بررسی و رفع معضلات ترافیکی با اشاره به کم کاری های گذشته در تامین زیرساخت‌های ترافیکی افزود: عدم آینده نگری برای ایجاد پارکینگ و ساخت و سازهای غیرمجاز موجب شده تا ترافیک روز به روز سنگین تر شود.

فرماندار میاندوآب: نمایشگاه‌داران اتومبیل باید تابع قانون و مقررات باشند

وی با اشاره به اینکه معضل ترافیک و سدمعبر بلوار دانشگاه این شهر امروز به عنوان یکی از شکایات بر حق اهالی منطقه است، گفت: مصوبات شورای ترافیک حکم قانون را دارد و لازم الاجراست ولی در صورت عدم همکاری فعالان بازار خودرو، طبق قانون نمایشگاه‌های فاقد پارکینگ و پروانه کسب پلمب خواهند شد.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه خیابان‌های هسته مرکزی شهر جوابگوی ترافیک امروزی نیست، ادامه داد: عدم آینده نگری در گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های ترافیکی معضلات زیادی بوجود آورده است راه حلی که امروز برای تعدیل نسبی ترافیک شهری مطرح می‌شود مسیرگشایی خیابان ستارخان است که در دستور کار قرار دارد.

پیام اضافه کرد: فاز مطالعاتی این طرح پایان یافته و امیدواریم با همکاری اداره‌های آموزش و پرورش، امور برق، شهرداری و شورای شهر در کمترین زمان ممکن اجرا شود.

شهردار میاندوآب: اجرای طرح پارکبانی نیازمند مصوبه شورای شهر است

شهردار میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمامی اقدامات برای اجرای طرح پارکبان انجام شده است، افزود: آمادگی لازم برای اجرای طرح پارکبان را داریم ولی برای اجرای این طرح نیازمند مصوبه شورای شهر هستیم و انتظار داریم اعضای شورای شهر همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار میاندوآب: نمایشگاه‌داران اتومبیل باید تابع قانون و مقررات باشند

بابک قدیمی اظهار کرد: اگر اداره برق و آموزش و پرورش همکاری لازم در بازگشایی خیابان ستارخان را داشته باشند به مردم اطمینان می‌دهیم که مشکلی از جانب شهرداری برای اجرای این طرح وجود ندارد و بسرعت فاز عملیاتی این طرح را آغاز می‌کنیم.

رییس پلیس راهور میاندوآب نیز در این جلسه ضمن تشریح علل وجود ترافیک در معابر شهری گفت: انتقال مشاغل مزاحم و پرازدحام و احداث پارکینگ طبقاتی عاملی برای ساماندهی معضل ترافیک در شهر میاندوآب است

سرهنگ اباصلت الماسیان افزود: برای ساماندهی ترافیک شهر، نیازمند تمرکز زدایی مشاغل با مراجعه زیاد، ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر، مسیرگشایی خیابان ستارخان و اجرای تقاطع غیر همسطح در میدان‌های امام علی (ع)، ذوالفقار و باهنر و تغییر مکان چهارشنبه بازار هستیم.

وی اضافه کرد: اکثر خانواده‌ها بجای استفاده از سرویس مدارس، از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و باتوجه به استقرار اغلب مدارس در هسته مرکزی شامل بلوار انقلاب، بلوار دانشگاه و خیابان‌های امام خمینی (ره)، ۱۷ شهریور، شهدا و طالقانی موجب افزایش و سنگینی ترافیک می‌شوند.

رییس پلیس راهور میاندوآب با تاکید بر اینکه خیابان‌های هسته مرکزی نیازمند بازنگری اساسی و تامین پارکینگ هستند، گفت: طرح پارکبان می‌تواند تا حد زیادی ترافیک را تعدیل کند و در صورت اجرای این طرح، خودروهای پارک شده در محل‌های ممنوعه ضمن اعمال قانون با جرثقیل با اخذ هزینه از مالک خودرو به پارکینگ انتقال داده خواهند شد.

سرهنگ الماسیان در ادامه از اجرای طرح زمستانی پلیس نیز خبر داد و یادآور شد: با توجه به آغاز فصل زمستان در مواقع بارندگی وقوع حوادث رانندگی دور از انتظار نخواهد بود لذا از شهروندان تقاضا داریم ضمن اطمینان از سلامت خودرو با احتیاط کامل در معابر شهری و بین شهری تردد کنند.

شهرستان میاندوآب با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha