۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84986064
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آمار جنایات ائتلاف سعودی در یمن در سال ۲۰۲۲

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 84986064
آمار جنایات ائتلاف سعودی در یمن  در سال ۲۰۲۲

تهران- ایرنا- مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» با اعلام آمار کلی جنایات ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی طی سال ۲۰۲۲ در یمن، از کشته و مجروح شدن بیش از سه هزار یمنی در این جنایات و هدف قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی این کشور طی این حملات خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المسیره، این مرکز در گزارش خود اعلام کرد که به طور کلی جنایات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۲۲ منجر به کشته و مجروح شدن سه هزار و ۸۳ یمنی شده است.

برپایه این گزارش، ۶۴۳ نفر از این تعداد ازجمله ۱۰۲ کودک و ۲۷ زن به شهادت رسیده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است: مجموع مجروحان در سال ۲۰۲۲، دو هزار و ۴۴۰ نفر شامل ۳۵۳ کودک و ۹۷ زن بوده است.

طبق این گزارش در سال ۲۰۲۲، عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز یک فرودگاه، یک بندر، ۲۲ نیروگاه و ژنراتور برق را هدف قرار دادند.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» در ادامه شمارش جنایات ائتلاف سعودی آورده است: ۴۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۳۳۴ مخزن و ایستگاه آب، ۵۷ تأسیسات دولتی، ۹۷۴ راه و پل، ۴ کارخانه، ۱۳ تانکر سوخت، ۲۲۹ مؤسسه تجاری، ۲۹ واحد مرغداری و دامداری، ۱۰۲۲ وسیله حمل و نقل، ۳ قایق ماهیگیری، ۳۷ فروشگاه مواد غذایی، ۵ بازار و ۹۵ کامیون حامل مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ توسط ائتلاف هدف قرار گرفته شده اند.

این مرکز همچنین گزارش داد که جنایات سعودی‌ها در سال ۲۰۲۲ در یمن شامل هدف قرار دادن ۱۴ هزار و ۳۶۷ خانه و تاسیسات دانشگاهی، ۱۳۴ مسجد، ۵ مرکز گردشگری، ۱۲ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۶۴ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۹۸۷ زمین کشاورزی، ۲ مرکز ورزشی، ۳ سایت باستان شناسی و ۷ مرکز رسانه‌ای می‌شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در تاریخ ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

دولت نجات ملی یمن لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش بس اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha