متزلزل‌کردن اراده ملت ایران، هدف همیشگی دشمنان است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به انواع توطئه‌ و سنگ‌اندازی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت هوشیار و با بصیرت ایران طی ۴۴ سال گذشته گفت: دشمنان به خیال خام خود قصد دارد ملت ایران را ناامید کرده و اراده پولادین آنها را متزلزل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی گرزین یکشنبه شب در مراسم یادواره شهدای قیام ۱۲ دی ۱۳۵۷ گنبدکاووس گفت: دشمنان از اراده ملت ایران نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، امام راحل، شهیدان و رهبر معظم انقلاب می‌ترسند با این حال دست از تلاش برای ناامید کردن مردم بالاخص نسل جوان ما و متزلزل کردن اراده پولادین ملت ما بر نمی‌دارند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی و همه جانبه‌ای که در چند ماه گذشته به راه انداختند از همه ظرفیت‌های روانی، تبلیغی و نفوذی‌های خود استفاده کردند تا به انقلاب اسلامی ما آسیب بزنند اما با اراده، بصیرت و غیرت ملت ایران شکست خوردند و به شکست خود نیز اقرار کردند.

حجت الاسلام گرزین به گرانی اخیر بویژه در حوزه ارز و خودرو هم اشاره کرد و بیان داشت: این گرانی‌ها هم تلاش دشمن و عوامل نفوذی آنهاست که می‌خواهند در اراده ملت ایران خلل ایجاد کنند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

به گفته وی و به اعتراف دشمنان انقلاب، ایران اسلامی اکنون هفتمین ابرقدرت جهان است و رشد علمی کشورمان ۱۱ برابر متوسط رشد علمی دنیاست و در آستانه جهش بزرگ اقتصادی هزار میلیارد دلاری قرار داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص شهدای قیام ۱۲ دی گنبدکاووس که برگ زرین مردم این شهرستان هستند، گفت: به برکت خون شهیدان امروز دارای عزت هستیم و باید با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و ادامه دادن مسیر آنها، دین خود را به این عزیزان والامقام ادا کنیم.

حجت الاسلام گرزین به نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب هم اشاره کرد و افزود: نهضت امام راحل نه از سال ۱۳۴۳ بلکه از سال ۱۳۲۳ و در زمان سراسر خفقان رضا شاه پهلوی که حتی اجازه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را هم نمی‌داد، شروع شد.

وی اضافه کرد: امام راحل در آن زمان به تنهایی و تنها با اتکای به خداوند و وعده‌های قرآن نهضت خود را آغاز کرد و ثمره آن را با همراهی دهها میلیونی مردم ایران در سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب دیدند.

حجت الاسلام گرزین بابیان اینکه امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی استخوان‌های استکبار جهانی را خُرد کرد و قیام ملت ایران را به الگویی برای سایر ملت‌های مظلوم منطقه، جهان اسلام و سراسر جهان تبدیل کرد، ادامه داد: همه این توفقیات به برکت ایمان به خدا و وعده‌های باریتعالی است که اگر دین خدا را یاری کنیم خدا نیز ما را با امدادهای غیبی خویش یاری خواهد کرد.

به گفته وی، ملت ایران در ۴۴ سال گذشته که دشمنان انقلاب با انواع جنگ سخت، نرم و ترکیبی، اختلاف افکنی‌های قومی و مذهبی و نیز تحریم‌های اقتصادی قصد داشتند اراده آنها را متزلرل کنند، با اعتقاد به وعده‌های الهی مقابل استکبار جهانی ایستاد و آنها را مجبور به شکست کردند.

متزلزل‌کردن اراده ملت ایران، هدف همیشگی دشمنان است
مزار شهدای واقعه ۱۲ دی ۱۳۵۷ گنبدکاووس

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: ملت ایران برخلاف القائات دروغ دشمنان هرگز دست از استبکار ستیزی، حمایت از مستضعفین جهان، آزادی خواهی و آرمان‌های انقلاب اسلامی برنخواهد داشت و با قدرت به مسیر عزت و افتخار و موفقیت‌های خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام گرزین گفت: دشمن در نبرد تمدنی با ملت ایران شکست خورده و حتی با به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی نیز نتوانست خللی در اراده ملت ایران نسبت به آرمان‌هایش ایجاد کند.

در این مراسم که امام جمعه، فرماندار ویژه و برخی مدیران گنبدکاووس به همراه خانواده معظم شاهد و جمع زیادی از مردم این شهرستان و نیز فرماندار و برخی مدیران شهرستان گالیکش در آن حضور داشتند، برخی برنامه‌های فرهنگی اجرا شد.

همچنین صبح امروز هم باحضور مسوولان ۲ شهرستان گنبدکاووس و گالیکش مزار هفت شهید گنبدی واقعه ۱۲ دی ۱۳۵۷ واقع در گلزار شهیدان امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهرستان عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا، شهیدان "علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی" روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی مزدوران شاه شد.

جوانان گنبدی به گمان پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز مردم و مسوولان ۲ شهرستان برگزار می‌شود.

مزار شهدای گنبدی واقعه ۱۲ دی گالیکش عطرافشانی شد

امام جمعه گنبدکاووس: شهدا بهترین شاهد حقانیت راه امام و انقلاب هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha