میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن ملی در زنجان ۳۵ تا ۴۰ درصد است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن ملی در استان با توجه به زمان شروع آنها متغیر بوده ولی در شهر زنجان اغلب این واحدها به پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصدی رسیده است.

اصغر اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان جزو شهرهایی است که زمین دولتی ندارد و بخش اعظمی از زمین‌های نهضت ملی مسکن در استان خریداری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تعریف شد، افزود: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای شهر زنجان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به ثبت نام های انجام شده به محض تامین زمین اطلاع رسانی انجام می گیرد و برای متقاضیان مسکن تا پایان سال تخصیص زمین انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تاخیر در پرداخت آورده‌ توسط متقاضیان موجب کندی در اجرای پروژه می‌شود، افزود: با توجه به اینکه ردیف اعتباری دیگری در این زمینه نداریم و همچنین با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها باید آورده متقاضیان نیز به موقع تامین و همچنین تسهیلات بانکی نیز به پروژه‌ها تزریق شود تا شاهد کندی اجرای طرح نباشیم.

این مسوول گفت: پیگیر افزایش تسهیلات بانکی این واحدها از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان هستیم تا فشار کمی به مردم وارد شود و امیدواریم از سال آینده (خردادماه) به تناسب آماده شدن پروژه‌های نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود.

وی در خصوص ثبت نام مجدد در نهضت ملی مسکن، گفت: این اقدام کشوری است که به تناسب نیازهای استان‌ها انجام شده و ثبت نام در سایت فعال می‌شود.

این مسوول گفت: درخواست استان در این خصوص ارسال شده ولی متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده است.

اسماعیلی با اشاره به فصل سرما و روند اجرای پروژه، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، پروژه‌ها دسته بندی و جداسازی و جبهه کاری برای این پروژه‌ها در فصل سرد سال، برنامه ریزی شده و پروژه‌ها به خوبی کنترل می‌شود.

وی یادآوری کرد: در این راستا، هر ۲ هفته یک بار بازدید از پروژه‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌گیرد و ماهانه نیز بازدید ویژه از پروژه‌ها در برنامه لحاظ شده و از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌ها و کارها رصد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha