تکمیل بزرگراه پارس آباد - سربند - مشگین‌شهر نیازمند ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل بزرگراه پارس‌آباد - سربند - مشگین‌شهربه طول ۶۰ کیلومتر نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

محبوب حیدری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اداره کل ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران دارد، اظهار کرد: با وجود این میزان بدهی به پیمانکاران، طرح‌های عمرانی و راه‌سازی این استان روند مطلوبی دارد و طرح‌های بزرگراهی هم از جمله بزرگراه اردبیل- سرچم و سربند – مشگین شهر با شتاب بیشتری در دست اجرا است.

وی افزود: علاوه بر طرح‌های بزرگراهی استان، برای نخستین بار در استان اردبیل طرح راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد از فاینانس بانکی بهره‌مند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال احداث است که تمامی این پروژه ها در قطعات مختلف به پیمانکاران سپرده شده و تلاش بر این است تا بخشی از این مسیرها تا ۲ سال آینده آماده بهره‌برداری ‌شود.

حیدری ادامه داد: با وجود محدودیت منابع مالی، دولت ۸۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل بزرگراه‌ها در استان اختصاص داده است و به مرور مردم استان شاهد گام‌های اساسی و جدی در این حوزه خواهند بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح راه اصلی کلور- درام در ۲ قطعه گفت: با تامین اعتبارات از محل تهاتر نفت و اعتبارات ماده ۵۶ این مسیر تا سه سال آینده بهره برداری می‌شود.

حیدری با تشریح آخرین وضعیت طرح راه‌سازی کلور- درام در جنوب استان اردبیل گفت: اجرای این طرح در ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و مقرر شده ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ به این پروژه اختصاص یابد.

وی افزود: قطعه ۲ طرح راه اصلی خلخال - کلور- درام توسط شرکت جهاد نصر زنجان در حال اجراست و با توجه به ۲ ترانشه حجیم واقع شده در مسیر، عملیات خاکبرداری ، خاکریزی و ابنیه فنی تا پایان امسال تکمیل می‌شود و تلاش می‌کنیم تا سال آینده زمینه را برای اجرای زیرسازی و آماده‌سازی بخشی از راه برای آسفالت فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه یک این طرح نیز به طول سه و نیم کیلومتر تملک اراضی شده است، افزود: قطعه یک این طرح توسط شرکت ترانشه پل راه در حال اجرا بوده و پیمانکار احداث کارگاه تولید بتن برای آغاز ابنیه فنی مسیر را در برنامه دارد.

وی همچنین درباره تکمیل بزرگراه پارس‌آباد - سربند - مشگین‌شهر اظهار کرد: برای اجرای این طرح به طول ۶۰ کیلومتر ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان با استانهای همجوار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha