۵۰ درصد اراضی کشت آبی خراسان رضوی زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت

مشهد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت:با ثبت ۶ هزار و ۵۰۰ قرارداد، ۵۰ درصد اراضی کشت آبی استان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

وحید رضا فریدونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم آبی در استان در این قالب تولید محصول دارند.

وی ادامه داد: اهداف اجرای این طرح نیل به الگوی کشاورزی پایدار گندم و خودکفایی در تولید و از سوی دیگر استفاده صحیح و جامع از کودهای شیمیایی در سطح کشور و افزایش سطح مواد مغذی خاک است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خطاب به کشاورزانی که تا کنون موفق به ثبت این قرارداد نشده اند گفت : گندمکاران می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران نرم افزار کشت قراردادی گندم آبی را اخذ و نصب و از مزایای این طرح استفاده کنند.

فریدونی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مزایای یارانه‌ای از جمله تخصیص ۵۰ درصد هزینه‌های کود شیمیایی فسفاته و پتاسه، کمک هزینه حمل به مقدار یک میلیون ریال در ازای هر تن گندم برای کشاورزان لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر مزایای این طرح می‌توان به افزایش ضریب اطمینان کشاورزان از وضعیت حفاظت محصول در برابر خطرات عمومی، بیمه محصولات کشاورزی با ۲۰ درصد تخفیف و پرداخت هزینه آن در هنگام پرداخت بهای گندم خریداری شده اشاره کرد.

گفتنی است طرح کشت قراردادی گندم آبی از ۲۰ آذرماه سال جاری در استان خراسان رضوی همزمان با تمامی کشور آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha