نقش حاج قاسم در اقتدار بین‌المللی ایران انکارناپذیر است

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معتقد است تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل و ارائه الگوی نظام اسلامی در سطح جهان نقشی انکارناپذیر است. 

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری در همایش امت همدل؛ یادواره شهید قدس سردار حاج قاسم سلیمانی که عصر یکشنبه ۱۱ دی در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سربازانی چون حاج قاسم سلیمانی موجب شدند ما بعد از انقلاب اسلامی به انسجام و وحدت ملی مستدام برسیم با اینکه ایران از قومیت‌ها و فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شکل گرفته است.

وی با بیان این که شعار حاج قاسم، اطاعت از ولایت بود، افزود: او از جمله افراد برجسته ای بود که اطاعت از خدا و رسول اکرم (ص) و اولی الامر را در درجه اعلی به منصه ظهور رسانده بود. او پذیرفته بود ولایت محور مکتب اسلام است. ترکیب ولی و متولی به مانند سر و تن، ارزش‌هایی را برای ما به ارمغان آورده که دشمنان نیز امروز این ارزش‌ها را در اتفاقات اخیر مورد هدف قرار دادند.

نقش حاج قاسم در اقتدار بین‌المللی ایران انکارناپذیر است

شهریاری اولین ارزش مولود این ترکیب را وحدت و انسجام ملی خواند و گفت: سربازانی چون حاج قاسم موجب شدند ما بعد از انقلاب اسلامی به انسجام و وحدت ملی مستدام برسیم با اینکه ایران از قومیت‌ها و فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شکل گرفته است.

وی ادامه داد: دومین ارزش، اقتدار بین المللی و اتحاد کشورهای اسلامی است که بعد از انقلاب موفق شدیم بروزی از انقلاب اسلامی را در صحنه بین الملل عرضه کنیم که به اقتدار ما منجر شده و این نظام را به یک الگو تبدیل کرده و نقش تلاش‌ها و رشادت‌های حاج قاسم در این میان انکارناپذیر است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب از حقیقت رسانه ای به عنوان ارزش سوم یاد کرد و گفت: ما توانستیم پس از انقلاب و به ویژه پس از دهه ۷۰، با پدید آمدن اینترنت، پیام و حقیقت انقلاب اسلامی را به جهان ارسال کنیم. البته دشمن هم در مقابل به دروغ رسانه ای روی آورد.

وی اضافه کرد: چهارمین ارزش عبارت است از جایگزینی ارزش‌ها به جای ضد ارزش‌ها که پس از انقلاب اسلامی ایجاد شد. از جمله در موضوعی مانند حجاب که دشمن امروز نیز در این باره طرح اندلس سازی را کلید زده و در میان برخی جوانان، آن را با نوعی لجاجت لیبرالی به نمایش گذاشته است و اینها ارزش‌هایی بود که حاج قاسم برای آنها تلاش کرد و باید این عصر را علاوه بر عصر خمینی (ره) عصر سلیمانی نیز بدانیم. زیرا مکتب سلیمانی مکتب ارزش‌های انقلاب بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha