حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 84986422
حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور

اراک - ایرنا - حاج قاسم سلیمانی انسانی از جنس نور بود، هر زمان که شخصیت وجودی این شهید والامقام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، این نکته متجلی می‌شود که او آدمی سیاسی و نظامی نبود، بلکه به معنای واقعی کلمه یک انسان از خودگذشته و کامل بود که همه وجودش را در راه خدمت به مردم با اخلاص وقف کرده بود.

به گزارش ایرنا، شهادت سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان اسطوره ملی و جهانی مبارزه با تروریسم، داعش و استکبار جهانی و اسوه درخشان ولایتمداری، ایثار، ساده‌زیستی، چهره اخلاقی و محبوب مردمی و شخصیت نخبه و فرمانده برجسته جبهه مقاومت مهر تاییدی بود بر حقانیت انقلاب و ولایت و مسیر الهی حیات طیبه انقلاب شکوهمند اسلامی که حماسه بی‌نظیر و پرشور و حضور باشکوه مردمی در بدرقه و تشییع جنازه آن شهید گرانقدر و یاران شهیدش به ویژه ابومهدی المهندس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود.

تبعیت شهید سلیمانی از آرمان‌های انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار سایر ویژگی‌های فردی و شخصیتی او و تجربیات ایشان در دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های بی وقفه چندین ساله در جبهه‌های مختلف محور مقاومت به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه از آن شهید والامقام، فرمانده‌ای موفق و کاردان ساخته بود که با درایت منحصر به فرد خود جبهه مقاومت اسلامی را در برابر توطئه‌های استکبار در منطقه تقویت کرد و به برکت آن امروز تمامی توطئه‌های دشمنان در بلاد اسلامی خنثی می‌شود.

بدون تردید شهادت حاج قاسم، موجب انسجام بیشتر و استحکام اتحاد و عزم تمامی ملت‌ها و گروه‌های مبارز و انقلابی در تداوم مجاهدت و تلاش آن‌ها در برابر ظلم و ستم استکبار و رژیم صهیونیستی و مزدوران دست‌نشانده و نیابتی آن‌ها شد و راه آن شهید بزرگوار همچنان ادامه داد دارد.

سه سال است که سردار دلها در بین ما نیست و آسمانی شده، یک هزار و ۹۵ روز است که از رفتنت می گذرد، تو به آرزویت رسیدی و ما در فراغت خون می‌گریم اما چه کنیم که سردارمان باز نخواهد گشت و اکنون سید شهدای مدافع حرم درجوار حق آرمیده، روحت آرام باشد سردار قلب‌ها.

باورش سخت است که ایرانمان سه سال است که دیگر سردار سلیمانی ندارد، ایران قسمتی از امنیتش را مدیون تو بود، مدیون شجاعت‌هایی که به خرج دادی و اکنون در سومین سالگرد از دست دادنت، ایران و ایرانی به سوگ نشسته‌اند و برای فراغت می‌گریند.

حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور بود که همیشه و در همه حال بیاد خدا بود و از معبود خود طلب شهادت می کرد، خلوص نیت او نیز در بین رزمندگان، همراهان و همکاران وی نیز اثر کرده و باعث شد افکار و رفتار پیامبر گونه این شهید والا مقام بیشتر در جامعه معرفی شود، چراکه تقرب وی به خدا چنان زیاد بود که حضور در دنیا را فقط برای رضای حق و خدمت به مردم تحمل کرده و هر لحظه به فکر نوشیدن شربت شهادت بود.

حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور

ترویج مکتب سردار سلیمانی صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: معرفی و ترویج مکتب سردار شهید سلیمانی گام بلندی در راستای صیانت از شعائر انقلابی و اسلامی است که باید با قدرت در جامعه دنبال شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: این شهید بزرگوار با تقویت جبهه مقاومت به‌عنوان‌ عنصر نجات‌بخش جهان اسلام، توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت با پیروی از مکتب شهید سلیمانی در کشورهای مختلف به‌خصوص کشورهای منطقه بسیار منسجم‌تر از گذشته شده‌ است.

آیت‌الله دری نجف آبادی شهید سلیمانی را یک مکتب زنده و پویا معرفی کرد و گفت: تلاش همه جانبه برای آزادی سوریه، بحرین، عراق، لبنان، فلسطین و نابودی گروهک‌های تروریستی از جمله داعش جنایتکار، بخشی از خدمات و کارنامه این شهید والامقام در سایه ولایتمداری و دین‌داری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جبهه مقاومت راه شهید سلیمانی را تا سرنگونی کامل استکبار و صهیونیسم با اقتدار ادامه می‎‌دهد و اگرچه آمریکای جنایتکار یکی از یاران با وفای انقلاب اسلامی را از ما گرفت، اما هزاران سلیمانی دیگر در صحنه مقاومت حضور دارند.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت سه سال از شهادت سردار سلیمانی مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی همچنان عزادار این بزرگ مرد جبهه مقاومت هستند و بدون شک راه ایشان هم در ایران اسلامی و هم‌ در جبهه مقاومت پر رهرو خواهد بود.

حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور

شهید سلیمانی به مکتبی نوین برای جوانان تبدیل شده است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی با تاسی از اهل بیت به مکتبی نوین برای جوانان و نوجوانان تبدیل شده و کشور مدیون این شهید بزرگوار است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: شهید سلیمانی با پیروی از آیات قرآن کریم و تکیه بر سیره اهل بیت(ع) و تبعیت از ولایت به یک الگو و مکتب تبدیل شد و بخش مهمی از موفقیت‌های کشور مدیون مجاهدت‌ها سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی است.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک استراتژیک بزرگ بود، گفت: حاج قاسم نقش مهمی در پیشرفت‌های کشور و تحولات اخیر منطقه و به خصوص خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و راهبردهای منطقه‌ای داشت و امروز مردم بسیاری از کشورها به نیکی از حاج قاسم یاد می‌کنند.

سردار کریمی تأکید کرد: شهید سلیمانی نماد ما می‌توانیم بود و علیرغم همه محدودیت‌ها مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاد و با درک کردن اقتضای انقلاب اسلامی، همه توجه خود را در مسیر تحقق مکتب امام و امر ولایت گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم در ادامه نهضت امام خمینی(ره) و تداوم مکتب علوی و فاطمی است، گفت: شهید سلیمانی با امت سازی که در جهان اسلام ایجاد کرد نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را تداوم داد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: ایمان به خداوند متعال، بصیرت دینی و انقلابی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، مردم دوستی و خدمت صادقانه به مردم از مهمترین مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

سردار کریمی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی با بسیج مردمی که در منطقه شکل داد علاوه بر اینکه برای جهان اسلام امت سازی کرد توانست ظرفیت‌های مختلف در کشورها را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی احیا کند.

شهید حاج قاسم سلیمانی دلداده واقعی ولایت بود

استاندار مرکزی گفت: شهید سلیمانی به عنوان مجاهد واقعی مسیر ولایت و انقلاب، همواره گوش به فرمان رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت محوری اساس فعالیت این سردار شهید بزرگوار بود و دیگران را نیز بر این امر مهم توصیه می‌کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی پرورش‌ یافته مکتب فاطمی است و در دفاع از حریم ولایت و اسلام لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

استاندار مرکزی گفت: شهید سلیمانی ولایتمداری در جهت نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت و یکپارچگی بین ملت‌های مسلمان را در عمل به اثبات رساند و تمام زندگی خود را وقف خدمت به اسلام، دفاع از دین و حمایت از مستضعفان جهان کرد.

مخلص الائمه افزود: به اعتقاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور نیروهای ایرانی در سوریه بر اساس حکم عقل و اخلاق است چرا که به لحاظ عقلی اگر ما در سوریه مقابل دشمنان ایستادگی نمی‌کردیم امروز باید در کشور با متجاوزان روبرو می‌شدیم.

وی، جهاد با نفس را از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: اگر امروز رهبر معظم انقلاب از این شهید سرافراز به عنوان رفیق یاد می‌نمایند به دلیل این بود که جهان در مقابل چشم او کوچک بود و همین امر باعث شد که خود آن شهید در دل معظم له بزرگ جلوه کند.

حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور

سردار سلیمانی مصداق واقعی تربیت انقلابی است

فرماندار اراک گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فصل جدیدی در مدل‌سازی مقاومت اسلامی رقم زد و این مجاهد سلحشور، الگوی راستین تربیت انقلابی بود.

« امیر هادی» افزود: سردار سلیمانی مدل جدیدی در انقلاب و طلیعه گام دوم انقلاب رقم زد و همه باید با الگوبرداری از این شخصیت بزرگ به سمتی حرکت کنند که عمرشان را در خدمت به مردم و تعالی حکومت به کار گیرند.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم منافع اخروی فراوانی در پی دارد، گرچه ممکن است در دنیا با زحمت و سختی‌ همراه شود.

فرماندار اراک اضافه کرد: الگوی فکری و عقیدتی سردار سلیمانی حضرت علی ( ع) بود و این شخصیت بزرگ بهترین دوران جوانی و زندگی خود را در میدان نبرد علیه دشمنان صرف کرد و اعتقادی راسخ به حمایت الهی داشت.

هادی اظهار داشت: باید از ظرفیت معنوی که سردار سلیمانی برای جامعه فراهم کرده، نهایت بهره‌گیری را کرد.

وی بیان کرد: امروز سردار شهید سلیمانی برای همه ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان، آزادی‌خواهان جهان و در قلب اروپا و آمریکا به عنوان یک شخصیت برجسته و الگوی واقعی تربیت انقلابی شناخته شده است.

سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی‌المهندس» جانشین نیروی مردمی الحشد الشعبی عراق به همراه همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه زمانی که با خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف موشک‌های آمریکا قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha