دو سال پس از «شکست»؛ پلیس کنگره آمریکا همچنان دچار ضعف عملکرد است

تهران- ایرنا- استیون ساند رئیس پلیس سابق کنگره که به دنبال یورش سال ۲۰۲۱  مجبور به استعفا شد، هشدار داد دو سال بعد از شکستی که در نتیجه این حمله رخ داد، این نهاد کنگره همچنان دچار ضعف در عملکرد است و اوضاع آن بهتر نشده است.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای آمریکایی هیل، استیون ساند در کتاب جدید خود با اذعان به «شکست» در عملکرد رده های بالای پلیس کنگره که زیر نظر او در زمان حمله به این نهاد قانون‌گذاری آمریکا فعالیت می کردند، نوشت: این ضعف باعث شد که پلیس در مقابل یورش ۶ ژانویه (۱۶ دی) ۲۰۲۱ آمادگی لازم را نداشته باشد.

ساند در کتاب خود با عنوان «شجاعت زیر آتش» که قرار است روز سه شنبه منتشر شود و یک نسخه از آن قبل از انتشار در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته است، افزود: با گذشت تقریبا دو سال از این حمله، پلیس کنگره همچنان در وضعیت بهتری قرار ندارد و به اندازه کافی آماده نیست.

دو سال پس از «شکست»؛ پلیس کنگره آمریکا همچنان دچار ضعف عملکرد است

وی نوشت: معدود افرادی در پلیس کنگره آمریکا احساس می کنند که طرحی عملی برای سوق دادن به سمت جایگاهی بهتر وجود دارد. صدها نفر از افسران پلیس از زمان حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ترک خدمت کرده اند و بسیاری احساس می کنند که وضعیت پلیس کنگره روز به روز بدتر می شود.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست در این زمینه، ساند در کتاب خود بیان می کند با وجودی که پلیس فدرال آمریکا، وزارت امنیت داخلی و سازمان اطلاعات پلیس کنگره از چند هفته قبل از حمله به کنگره درباره احتمال آمادگی تندروهای راست افراطی برای این یورش هشدار داده بودند، پلیس کنگره نتوانست اقدامات اولیه را برای مقابله با چنین هشدارهایی بکار بندد و مقامات ارشد نظامی نیز در ارسال کمک به دلیل نگرانی های سیاسی و تاکتیکی تاخیر داشتند.

ساند نوشت: سیاست های امنیتی و تبادل اطلاعات که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) اجرا می شد، نتوانست در حمله به کنگره موفق عمل کند و ما نتوانستیم هشدارها و خطرات را متوجه شویم.

وی در این کتاب ادعا می کند، قبل از حمله از هشدارهایی که سازمان های مرتبط دریافت کرده بودند از جمله فراخوان‌هایی برای مسلح بودن معترضان، حمله به تونل‌های کنگره و تمایل به تیراندازی به افسران، مطلع نشده است.

ساند همچنین در کتاب خود نوشت: بعد از حمله به کنگره مطلع شده که گروهبان های مسلحی که رهبران سنا و مجلس نمایندگان استخدام کرده اند به درخواست او که قبل از روز حمله مطرح شده بود، بی توجه بوده اند زیرا آنها فکر می کردند نانسی پلوسی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا چنین اجازه ای را به آنها نخواهد داد. وی درخواست کرده بود که گارد ملی در حالت آماده باش قرار گیرد.

این مقام سابق پلیس کنگره هشدار داد که ساختار فرماندهی پلیس این نهاد که با تبعات جدی ناشی از حمله ۶ ژانویه مواجه بوده ممکن است با یک فاجعه مواجه شود و توصیه کرد اصلاحاتی در ساختار قدرت کنگره ایجاد شود تا رهبران کنگره اجازه دهند روسای پلیس طرح های امنیتی خود را اجرا کنند.

ساند بعد از حمله به کنگره به درخواست علنی نانسی پلوسی و تحت فشارها از سمت خود استعفا داد.

مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر تقلب در انتخابات، تحریک حامیان ترامپ برای برهم زدن فیزیکی شمارش آرای کالج انتخابات از دلایل حمله به کنگره بود و هدف ایجاد اختلال و تاخیر و تغییر شمارش آرای کالج انتخابات به نفع ترامپ، ضبط و نابودی گواهی های تشخیص آرای کالج انتخاباتی و لغو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و غارت، تخریب و سلطه بر کنگره را دنبال می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha