فرماندار تربت‌حیدریه برای پرداخت تسهیلات تولید ۱۰ روز به بانکها فرصت داد

تربت‌حیدریه - ایرنا - فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نسبت به عملکرد پایین در پرداخت تسهیلات تکلیفی و همکاری ضعیف برخی بانک‌های این شهرستان با کارآفرینان انتقاد کرد و به مدیران آنها ۱۰ روز فرصت داد تا وضعیت نهایی پرونده‌های تسهیلاتی در دست اقدام را روشن کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز دوشنبه در شورای بانک‌های تربت‌حیدریه افزود: با وجود شرایط خاص اقتصادی کشور؛ دولت در حوزه اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات تکلیفی مصوبات خوبی داشته و دارد که بانکها به عنوان مجری می‌بایست آنها را محقق سازد.

وی گفت: یک پرونده‌ تسهیلات تکلیفی در یک شعبه بانک تربت حیدریه حدود ۳ ماه معطل مانده است، اما مشابه همان پرونده در شعبه دیگری ظرف سه روز انجام و تسهیلات مورد نظر پرداخت شده است که این موضوع و موارد مشابه نشان می دهد، می‌توان مسائل و مشکلات و نیازهای کارآفرینان را در مدت زمان کوتاهی انجام داد.

کی پور افزود: اکنون تربت حیدریه از حیث اشتغال‌زایی در بین ۳۶ شهرستان خراسان رضوی رتبه ۳۲ را داراست که بخش عمده این عقب ماندگی به همکاری ضعیف بانکها برمی گردد.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: آن دسته از بانکهای تربت حیدریه که به تعهدات خود و پرداخت تسهیلات تکلیفی عمل نکرده اند ۱۰ روز فرصت دارند مشکل را حل و نتیجه را به فرمانداری تربت حیدریه منعکس کنند.

همچنین مدیر امور شعب بانک ملی و دبیر شورای بانک‌های تربت‌حیدریه گفت: با وجود محدودیت‌ منابع اعتباری، آمار تسهیلات تکلیفی پرداخت شده به مراتب بیشتر از سایر تسهیلاتی است که به دیگر مشتریان می‌پردازیم.

علی سعیدی افزود: پاسخ منفی به برخی مراجعان بانکی و پرداخت نشدن شماری از تسهیلات تکلیفی فقط به دلیل نقص در پرونده و مستندات مورد نیاز است و از مسوولان دستگاههای اجرایی انتظار داریم به متقاضیان و کارآفرینان بگویند معرفی به بانک‌ به معنی پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴۷۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه غیردولتی اشتغال مربوط به بنیاد برکت در تربت حیدریه پرداخت شد، افزود: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مولد با معرفی بنیاد برکت سه فقره و به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان است، تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد تربت حیدریه نیز به تعداد ۸۶ پرونده و مبلغ ۶ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان پرداخت شد.

سعیدی تسهیلات پرداختی ازدواج را ۶۷۲ پرونده و به مبلغ ۹۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان و نیز تسهیلات فرزندآوری را ۴۳۸ پرونده به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی آماری از پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کارآفرینان تربت حیدریه ارایه نداد.

این در حالیست که مدیران واحدهای صنعتی تربت حیدریه به لحاظ کمی و کیفی بیشترین تقاضای تسهیلات را در تربت حیدریه دارند که به دلیل پرداخت نشدن بخش عمده آن نارضایتی خود را به مسوولان ذیربط اعلام کرده اند.

تربت حیدریه از جمله شهرستانهای مهم خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت؛ در بخش کشاورزی نیز حائز رتبه های برتر کشوری و استانی است اما به دلیل ضعف صنایع تبدیلی بیشتر تولیدات خود را خام فروشی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha