ارتش کره جنوبی در پاسخ به تهدیدهای هسته ای کره شمالی بخش جدیدی تاسیس کرد

تهران- ایرنا - مقامات رسمی کره جنوبی امروز دوشنبه از راه اندازی بخش جدیدی برای مقابله با تهدیدهای سلاح های هسته ای و کشتارجمعی کره شمالی خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با برگزاری مراسمی از ایجاد ریاست مقابله با سلاح های هسته ای و کشتارجمعی خبر داد. راه اندازی این بخش پس از آن اتفاق افتاد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هفته گذشته در جلسه با حزب حاکم از لزوم افزایش کلاهک های هسته ای در ارتش و احیای برنامه هایی جهت تقویت ظرفیت های دفاع از خود سخن گفته بود که منجر به ادامه اقدامات تحریک آمیز در سال جدید میلادی می شود.

بخش تازه تاسیس ارتش کره جنوبی در مقابله با سلاح های هسته ای و کشتار جمعی زیر نظر مدیریت برنامه ریزی استراتژیک ارتش خواهد بود. با ایجاد این مرکز ارتش کره جنوبی درنظر دارد تا فرماندهی استراتژیک را راه اندازی کند که به انجام عملیات در برابر چالش های هسته ای کره شمالی بپردازد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پایان خاطرنشان کرد مدیریت این بخش جدید تلاش های سئول برای توسعه سیستم دفاعی سه محوری، مدیریت ظرفیت ها در فضا و طیف هایی از محدوده های الکترومغناطیسی و سایبری را عملیاتی خواهد کرد.

ژنرال «جن پارک هو سونگ» ریاست بخش جدید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ما حداکثر تلاش خود را برای مجهز شدن در مراحل اولیه برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی انجام خواهیم داد.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha