شعر از ابزارهای مهم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با بیان اینکه شعر یکی از ابزارهای مهم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جامعه است،گفت: برگزاری هفتمین کنگره شعر ایثار به این مهم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمیه اسمعیلی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفتمین کنگره شعر ایثار در قزوین افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به واسطه ماموریتی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، هر سال کنگره شعر ایثار را برگزار می‌کند که امسال هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است،اظهار داشت: این استان دارای شهدای شاخص و بزرگان نامی همچون شهید بابایی و لشکری و ابوترابی است و به واسطه اینکه پایتخت خوشنویسی کشور است، استانی هنری و ادبی نیز به شمار می‌رود.

اسمعیلی تصریح کرد: قزوین ظرفیت‌های ادبی و هنری فاخری دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها باید موضوعات و مفاهیم مختلف ایثار و شهادت را بین آحاد جامعه تبیین کنیم.

این مسوول با اشاره به اینکه اختتامیه این کنگره در نهم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد،افزود: پیشبرد برنامه‌های این رخداد از مهر ماه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخش اصلی این کنگره مربوط به شاعران سراسر ایران و بخش بین المللی نیز به شاعران سایر کشورها به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو اختصاص دارد و بخش ویژه نیز مختص شاعران خانواده شهدا و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوعات شهدا و ایثارگران، مادران همسران معظم شهدا، سبک زندگی در مکتب فاطمی، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده و شهدا و ایثارگران استان قزوین برگزار می‌شود.

اسمعیلی یادآور شد: ۱۰ برنامه جانبی به همین منظور تدارک دیده شده که برگزاری عصر شعر دانشجویی و عصر شعر بانوان از جمله آنهاست و همه شعرهایی که در این کنگره تائید می‌شوند، در نهایت در کتابی به چاپ می‌رسند.

شعر از ابزارهای مهم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار در راستای جهاد تبیین است

مدیر اجرایی ادبیات و هنر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و فضایی که امروز در جامعه ما وجود دارد، برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار به جهاد تبیین نیز کمک می کند.
فاطمه نانی زاده افزود: روشن و به‌جا سرودن با استفاده از ارزش‌ها و آیین‌ها که در باورهای مردم ایران ریشه دارد یک نوع جهاد تبیین است بنابراین در شرایط امروز جامعه می‌طلبد که شاعران بیش ‌از گذشته در این راستا گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: زبان شعر سرمایه ملی است و قشرهای مختلف مردم را به انسجام دعوت می‌کند بنابراین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اتفاق مبارکی است که در قزوین برگزار می‌شود و همه شاعران باید از آن استفاده بهینه کنند.

در ادامه این نشست، اسماعیل سکاک و محمدحسین ابوترابی از شاعران استان قزوین به شعرخوانی پرداختند.

اختتامیه کنگره بین المللی شعر ایثار نهم اسفند ماه در قزوین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha