سازمان  مالیاتی در مسیر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرایندها

تهران- ایرنا- رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رویکرد این سازمان، الکترونیکی کردن فرایندها، هوشمندسازی تمامی خدمات سازمان برای مودیان و کاهش مراجعات حضوری آنها به ادارات کل امور مالیاتی است و تمام همکاران با تلاش شبانه‌روزی در پی محقق کردن این موضوع هستند.

به گزارش ایرنا از سازمان مالیاتی، داود منظور در جلسه ستاد هوشمندسازی مالیاتی سازمان به تمام هم‌وطنان وعده داد: سازمان امور مالیاتی کشور در دولت مردمی رویکرد خود را در راستای هوشمندسازی و تبدیل تمامی فرایندهای سازمان به خدمات و فرایندهای الکترونیکی تعیین کرده و در همین راستا برنامه‌ریزی‌شده تا با ایجاد و قراردادن سامانه‌های الکترونیکی مانند قطعه‌های پازل مالیاتی در کنار یکدیگر، اهداف اصولی مانند تکریم ارباب‌رجوع و مقابله با فرار مالیاتی را محقق سازیم.

وی با اشاره به تلاش‏های بی‌دریغ همکاران خدوم سازمان افزود: امسال چند خدمت مهم مالیاتی به‌صورت الکترونیک فعال شده‌اند و انتظار این است که در ادامه مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی، تا پایان سال جاری سامانه مالیات بر مشاغل خودرو به‌صورت مودی محور تهیه و راه‌اندازی شود و مودیان بتوانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان، نسبت به مشاهده و پرداخت مالیات خودرو خود، اقدام کنند.

رئیس‌کل سازمان مالیاتی اضافه کرد: اکنون به دنبال اتصال دیگر سازمان‌ها و نهادها به سازمان امور مالیاتی برای تجمیع و پالایش داده‌های شغلی، شرکت‌ها، معادن، کسب‌وکارها و ... هستیم تا نیاز مودیان به مراجعات حضوری به ادارات امور مالیاتی در سراسر کشور برطرف شده و تمامی این مودیان بتوانند از راه دور و با مراجعه به درگاه ملی مالیات تمامی نیازهای خود را برطرف کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha